Der var ikke noget med start-KERS, mini-KERS eller hvad man ellers vil kalde en KERS, der kun virker en gang i hver session. I stedet var det et velbalanceret RB7-chassis, som vi oplevede på den australske asfalt.
Det bliver dog anderledes, når vi ankommer til Sepang i næste uge. Red Bull motorsportsrådgiver, Dr. Helmut Marko, udtalte til den tyske tv.station RTL:
”Jeg tror, at vi bruge KERS på baner med lange langsider.”
Mark Webber pitstop
Copyright Getty Images/Red Bull Racing
Det bekræfter teamchef Christian Horner, der til den britiske avis ‘Guardian’:
“Vi vil bruge KERS i Malaysia.”
”Det var en meget marginal beslutning ikke at bruge det (i Australien). I Malaysia er der et langt stykke ned til første sving, og vi er meget interesseret i at have det i bilen der.”
Sebastian Vettel har delte meninger om KERS
Copyright Getty Images/Red Bull Racing
Mesterskabsførende Sebastian Vettel udtalte til tyske ’Bild’ henholdsvis ’Auto Motor und Sport’:
”Vi arbejder på at få det på bilen. Det er dyrt, kompliceret og ikke grønt (miljøvenligt, red.).”