Der skal mere end et mirakel til for at HRT forlader de bagerste gridplaceringer i 2011.
Tidligere BAR-designer Geoff Willis kæmper en hård kamp med at opdatere 2010-chassiset, så det forhåbentlig bliver lidt bedre end det chassis som Dallara leverede.
Det så ellers længe godt ud for 2011, indtil Toyota smed bomben og droppede alle forhandlinger med HRT. Manglende betaling til tiden betød kontraktbrud, og det Toyota 2010-chassis, som skulle være grobund for HRT’s 2011-chassis, har man derfor aldrig fået leveret.
Der kommer ikke til at stå Bruno på siden af 2011-bilen, men grundlæggende kommer den nye bil til at ligne den gamle.
Copyright Michael Ewert
Allerede midt på sæsonen 2010 brød HRT med Dallara, som de ikke mente havde leveret det chassis, som de var blevet lovet. Det satte derfor Geoff Willis under tidspres for imens de andre hold har brugt mange måneder på at designe 2011-bilerne, så har HRT’s designchef ganske få uger til at opnå det samme.
Det ligger dog fast, at Dallaras F110-chassis ville kræve ændringer alene af den grund, at det nu er Williams og ikke X-trac der leverer gearkasse til holdet. Ny 2011-kører Narain Karthikeyan er i dag blevet citeret af Sport360.com:
”De (HRT) vil deltage med en opgraderet version af deres 2010-chassis, tilpasset Cosworth-motoren og gearkassen fra Williams-holdet.”
HRT får jo nærmest Minardi til at virke som et tophold.