Lotus har allerede brudt med sin motorleverandør Cosworth, og forventes at annoncere en motoraftale med Renault inden for kort tid.
Teknisk chef, Mike Gascoyne, siger:
"Meddelelsen om, at vi har nået en flerårig aftale med Red Bull Technology omkring levering af vores gearkasser og hydraulik fra 2011, er naturligvis et stort skridt fremad for os, både i ingeniørmæssig forstand, og som et udtryk for vores ambitioner for næste år, og til fremtidige mesterskaber.
Lotus' tekniske chef Mike Gascoyne Copyright Lotus Racing
"Gearkassen/hydraulikpakken spiller tydeligvis en afgørende rolle i udviklingen af bilen, ikke bare på banen, men også i designmæssige vilkår, og denne aftale giver vores design og aeroteam en meget spændende platform at arbejde med," fortsætter han.
"Fjernelsen af den dobbelte diffuser i 2011 vil gøre det muligt, at stramme op på den bageste af karrosseriet, og mekaniske konstruktioner omkring gearkassen, og denne leveringsaftale vil give os mulighed for at udnytte det med vores 2011 bil. Spændende tider er forude," slutter Gascoyne.
Jarno Trulli Copyright Lotus Racing
Gearkasse og den hydrauliske pålidelighed, eller mangel på samme, har været et vedvarende problem for Lotus i år, hvilket har bidraget til mange DNF's.