Efter at have kommenteret løbet for BBC snakkede han med kørerne blot en halv time efter løbets afslutning. Et løb hvor Red Bull måtte se en næsten helt sikker 1-2 sejr forsvinde for næsen af dem.
Mark Webber har opnået tre pole positions i træk de sidste tre løbsweekender, samt overbevisende sejre i både Spanien og Monaco.
Han lå også til endnu en sejr indtil han fik kontakt med Vettels bil i et overhalingsforsøg fra Vettels side.
Et overhalingsforsøg, der resulterede i at Vettel fik en punktering og måtte udgå fra løbet og Webber måtte køre bredt og dermed røg helt ned på 3. pladsen.
Martin Brundle siger: "Jeg har adskillige gange dette år sagt, at de eneste der er i stand til at slå Red Bull er dem selv. Jeg snakkede med Christian Horner (Teamchef) og Helmut Marko (Teamrådgiver) øjeblikkeligt efter løbet. De spurgte om hvordan jeg opfattede det på TV og jeg fortalte dem, at det var 100% Vettels fejl at påkøre Webber."
"De var tydeligt uenige og sagde at Webber aldrig skulle have presset hans holdkammerat over på den beskidte del af banen, når de som et team, var nødt til at forsvare sig imod de evigt tilstedeværende McLaren racere; Der er noget substans i det argument men i bund og grund er dét at Vettel kører lige ind i siden på Webber ikke den rigtige løsning - han var så tæt på at køre ham af banen en anden gang i afkørselsområdet ved hårnålen også."
En tydeligt utilfreds Webber
Copyright 2006-2010 by Red Bull GmbH and GEPA pictures GmbH
"Holdet kan ikke forvente at Webber scorer tre dominerende poles i træk, køre betydeligt bedre end alle andre inklusive hans holdkammerat Vettel i de to foregående løb i Spanien og Monaco, og så pludseligt blive helt passiv første gang Vettel kommer med et overhalingsforsøg på ham; hvis Webber havde sænket farten eller givet plads, kunne han lige så godt have givet mesterskabstrofæet til hans holdkammerat og taget tilbage til Australien."
Weekendens episode betyder nu, at Red Bull er nr. 2 i konstruktør mesterskabet med kollisionen i sving 12 som den direkte årsag. Brundle tror at den interne splid kan føre til fejl i en større størrelsesorden denne sæson.
Om det skal byde på en sæson, som den McLaren havde i 2007, med og mellem Fernando Alonso og Lewis Hamilton, vil kun tiden kunne vise.