Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 27/3 2009 klokken 09:03
Med McLaren nede på 17. og 18. pladsen, er der noget der tyder på, at de har de problemer, som var spået og at den første træning måske ikke viste hvor de lå i forhold til de andre.
Hos Ferrari var resultatet ikke meget bedre, da Massa og Räikkönen placerede sig midt i feltet, som 10 og 11.
I front overraskede Red Bull ved at sætte Mark Webbers racer helt op på en 4. hurtigste tid. Også Vettel fik rettet op på den tabte tid fra første træning, da han fik sin Red Bull racer ind på en respektabel 8. bedste tid. Respektabel, fordi den unge tysker lader til at have problemer med at finde ud af hvor bred den nye racer egentlig er, i det han flere gange satte et baghjul ud i græsset. Noget der til sidst fik ham til at spinde rundt og stalle motoren. Så heller ikke i denne omgang, blev det en optimal test for Vettel.
Ellers var det de tre hold, med de optimerede diffusere, der satte de bedst tider igen. Williams, Brawn GP og Toyota. Mest overraskende var det dog, at det Mercedes motoriserede hold, Force India fik Sutil helt op på den 9. hurtigste tid, lige foran Felipe Massa i sin Ferrari.
Vi kan efter årets to første frie træninger konkludere, at de tre udhængte hold (Brawn GP, Toyota og Williams), er lige så hurtige som mange havde forventet og meget tyder på, at McLaren har de problemer, der gik rygter om.
Weekenden er meget åben og vi kan gå hen at blive meget overraskede, når kvalifikationen er overstået i morgen, som vi som sædvanligt sender LIVE.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)