Når Formel 1-cirkuset starter igen til næste år, vil det være blevet tilladt at køre med KERS, som vil opsamle den kintetiske energi der opstår under opbremsningerne, for så at kunne udløses igen til hjælp til overhalinger, som en form for boost.
Lowe mener, at KERS vil betyde større fordele på nogle baner end på andre, og at magtforholdet derfor vil kunne ændre sig fra løb til løb, afhængigt af hvilke hold der har udviklet en KERS der lige passer bedst til dén bane som de er kommet til på det tidspunkt.
McLaren mekanikere jubler over Lewis Hamiltons VM-vindende 5. plads. Nu arbejder de hårdt for at gentage succesen i 2009
Lowe mener i øvrigt også, at det største udviklingsarbejde i KERS er at reducere vægten på den, da det boost den må give maksimalt må være på 80 HK.
Derfor vil udfordringen gå på at få den så langt ned i vægt som muligt, således at der stadig bliver plads til at have noget flytbar ballast, uden at bilen kommer over minimumsgrænsen på 600 kg.
Vodafone McLaren Mercedes-piger. Paddy siger at man skal passe på vægten
Det lyder som om at McLaren for længe siden har fundet de 80 HK og dermed er godt fremme i deres udvikling af næste års teknik.