Det var nærmest den omvendte verden i Bahrain sidste weekend. Felipe Massa, der ikke ligefrem havde strålet i de to første løb, fandt farten og dominerede de fleste frie træninger, kvalifikationen og ikke mindst selve løbet på ørken-banen. Imens var Kimi Räikkönen forfulgt af uheld.
Den finske ismand har aldrig brudt sig om Sakhir-banen, så meget er sikkert, men derudover kæmpede han med at finde den helt rigtige opsætning på sin Ferrari-racer.
Som ekstra sort uheld led Kimi af en grim øre-infektion, noget der bestemt ikke gør oplevelsen af ekstrem varme, kraftige rystelser og meget høj fart meget sjovere.
Starten på Bahrains GP. Kimi sikrede sig en andenplads
Som om det ikke var nok, var der også problemer med Ferrari´s nye LED-system. I stedet for manden med slikkepinden, så styres hele pit-stoppet af en række røde, gule og grønne lys, der indikerer hvornår man kan forlade pitten. Og disse lys fungerede ikke korrekt under Räikkönens første stop.
"Der var et problem med systemet, så det tog lidt længere tid, men det ændrede ikke på meget," siger Räikkönen om hændelsen. Til gengæld klarede finnen det ganske hæderligt i løbet. Han kunne følge med Massa og op til de sidste omgange, lykkedes det rent faktisk Kimi at hente ind på den brasilianske kører.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)