Efter forbuddet imod TC (traction control) ser det nu ud til, at teamene søger nye og alternative veje i bestræbelserne for at øge farten i Formel 1 – i det mindste at dømme ud fra nedenstående foto.
Bioethanol som tilsætning til brændstof er efterhånden velkendt, men hvem havde drømt om en mixture bestående af benzin, vodka og øl? Og ovenikøbet tynd, amerikansk øl. Det lover ikke godt.
Her på BMF1 er flere skribenter dog kommet lidt i tvivl om til hvad, og i særdeleshed til hvem, de forreste interessante tønder væske i virkeligheden er beregnet til hos Ferrari. Et alternativt eksempel på employee branding?
Ferraris nye brændstof?
Der er også andre muligheder. Eksempelvis er det en slet skjult hemmelighed, at Ferraris verdensmester, Kimi Raïkkönen, er stor tilhænger af et svensk vodka-mærke, og at han, så snart lejlighed byder sig, varmt støtter og yder sit bidrag til firmaets store overskud. Finnen har måske dermed været medvirkende årsag til at Absolut netop er blevet solgt til Pernot Ricard for den nette sum af 44 mia. kroner.
Vi skal understrege, at vi ikke tager ansvaret for, om ovenstående billede har været en tur igennem et fotoredigeringsprogram (og det er altså ikke vores), men vi fandt alligevel perspektiverne så interessante, at vi i ytringsfrihedens hellige navn ikke kunne holde dem tilbage fra vore kære læsere.
I forbindelse med ovennævnte skal vi understrege, at enhver sammenligning med nulevende personer og/eller begivenheder er utilsigtet og derfor må stå for læserens egen regning.