Begyndelsen til enden. Det er den generelle opfattelse af Super Aguri teamet disse dage. Da SS United ikke betalte sine sponsorpenge som aftalt, blev teamet nødt til at fyre en hel del ansatte. Siden da har der været rygter om en stor økonomisk krise.
Selv præsidenten for FIA,
Max Mosley, mener ikke at teamet vil overleve 2008. Han siger rent ud, at han håber de kan gennemføre sæsonen, men det er meget usandsynligt.
Det japanske team er det eneste der endnu ikke har bekræftet sin kører line-up, og med 46 dage til det første løb i Australien, er det ved at være lige op over.
Samtidig har Super Aguri heller ikke annonceret en launchdato for dette års racer, og da de ikke har været til stede ved alle testdagene gennem vinteren, kan det meget vel betyde et farvel til teamet.
Takuma Sato og holdet fejer Super Aguri F1's første point. De glade dage er ovre, ser det ud til
Da man testede på Jerez løb man ind i problemer med kølingen til motoren, og på grund af sort uheld, måtte man vente i to dage på de rigtige reservedele. De kom aldrig frem og man pakkede slukøret sammen igen og tog tilbage til England, med kun 19 omgange i banken.
De var ikke til stede ved sidste uges test i Valencia og man regner heller ikke med at se dem på fredag, hvor der testes i Barcelona.
Læg alt dette sammen, og man ser et team der er ved at falde fra hinanden. En skam, for ideen var at lade feltet vokse til 12 teams i 2008, men med Prodrive ude og et Super Aguri team i laser, kan vi meget vel være tilbage på 10 teams efter denne sæson.
Super Aguri foran Honda. Teamet udfordrede storebror flere gange i 2007