Det er nu holdenes designere, der skal finde det ekstra, der får holdet op på gridden efter at der ikke må ændres på motorspecifikationerne.
En ærlig Pat Symonds sagde efter det australske Grand Prix, at han var overrasket over, hvor langt efter McLaren og BMW holdet var i Australien.
”Jeg tror den største overraskelse for os var afstanden op til McLaren, og BMW var meget større end vi havde forventet efter den sidste uge af pre-sæsonens test i Bahrain," udtaler Symonds.
"Jo tættere vi kom det første løb jo mere var vi klar over, at vores performance ikke var god nok – og at Ferrari var langt foran os.”
Giancarlo Fisichella på Albert Parks asfalt
”Men vi troede, at vi kunne race mod BMW og at vi ikke var så langt fra McLaren i løbstrim. Men i virkeligheden var vi bagefter både i kvalifikations og løbstrim.Vi var klar over, at vores performance ikke var god nok," fortsætter Symonds.
"Vi har de sidste par uger fokuseret på, hvad der var skyld i vores manglende performance. Vi har ikke fundamentale problemer med bilen, da begge kørere siger, at bilen er rimelig velafbalanceret. Vi vil derfor arbejde på at få mest ud dækkene, men først og fremmest en aggressiv udvikling af bilens aerodynamik.”
Renault forventer, at testen i Malaysia vil give dem et bedre indblik i, hvordan holdet får mere ud af Bridgestonedækkene, og så arbejdes der hårdt på en ny aeropakke til Europa premieren.