Som en del af vores optakt til sæsonenstarten i Melbourne om præcis 4 uger, kigger vi i tilbageblik på højdepunkter fra sidste år, vi gennemgår de nye kørere, vi ser nærmere på de nye regler, og har en kort gennemgang af situationen hos hvert enkelt hold og selvfølgeligt slutteligt selve optakten til løbet i Australien.
Vi håber at vi på denne måde rigtigt kan jer få varmet op til god sæsonstart. Vi starter ud med et personligt tilbageblik på løbet i Ungarn skrevet af Jakob:
Hele weekenden under Ungarns GP, vil for mig, altid stå som et af de mest spektakulære, intense og hektiske Grand Prixer i nyere tid.
Løbet er berygtet for at være jævnt kedeligt, med stort set ingen overhalinger og noget der bare skal overståes, så man kan komme ud og vaske op efter lørdagens gæster. Men sørme om ikke vi fik det stik modsatte.
Logo Ungarns Grand Prix
De to der kæmpede om verdensmesterskabet, og som begge var godt foran de øvrige konkurrenter, fik begge tildelt en 2 sekunders straf inden for 24 timer af hinanden.
Michael Schumacher insinuerede surt, at Alonso havde skylden for hans straf, noget der fik Alonso til at virke endnu mere irriteret. Det øgede også spændingen mellem de to, der tidligere havde kunne stå på samme podie med armene om hinanden, som to gamle venner.
Kimi Räikkönen tog pole på Hungaroring, men endte med at udgå
Det var slut efter Ungarn. De holdt hinanden ud, men ville rive hovederne af hinanden hvis de fik chancen.
Nå, men tilbage til selve løbet i Ungarn. Fire ting var i mine øjne medvirkende til, at spændingen på denne dag øgedes nok så voldsomt.
Den første var, at himlen åbnede sig. Ungarns GP er aldrig foregået i regnvejr, så vi så masser af overhalinger - ikke bare i toppen af feltet - men også nede ved bundpropperne, og generel kaos.
Fernando Alonso måtte udgå af Ungarns Grand Prix efter en af hans mekanikere havde kvajet sig for at sige det pænt
For det andet levede Fernando Alonso fuldstændig op til rollen som verdensmester, da han kørte sig op fra en 15. plads til en 1. plads. Kølig, velovervejet og fuldstændig fokuseret på at vinde.
Dette var racing når det var bedst. En inspirerende bedrift, der vil kunne fortælles til børnebørn om mange år. Lige til hans Renault udgik på grund af et hjulproblem. Selvom man ikke var Alonso-fan, var der nok alligevel mange der sad og tænkte: Det her var ikke fair.
Michael Schumacher går den tunge vej ind til mekanikerne
Den tredje ting var Schumacher, der begyndte at vise revner i den ellers så kolde og professionelle tyske overflade. Han var desperat - det var tydeligt - og kørte lidt for frisk til, at det kunne kaldes flot. Det var livsfarligt.
Verdensmesterskabet stod og ventede. Yderligere var der en mekaniker som dummede sig gevaldigt, og fik ikke skruet en hjul-møtrik ordentligt på.
Senere forsøgte Ferrari at køre ham i mål på intermediate dæk. Men to omgange tilbage er det slut for Schumacher.
Jenson Button gjorde store øjne efter sin første sejr
Og ikke mindst Jenson Buttons forløsning. Efter 113 løb, kom sejren endelig for den talentfulde englænder. Han kørte et fejlfrit løb, fra en 14. plads til en sejr i overbevisende stil.
Der var kritiske røster, der ikke ville have givet ham mange chancer for overhovedet at få point i 2006, men det var tydeligt at se, at man nu regnede Button for en seriøs spiller.
Vild jubel hjemme i stuerne. Sjældent har man set så meget race. Ungarns GP får blå-stemplet herfra.
Vores løbsrapport fra løbet der blev skrevet LIVE finder du
her.
På fredag vender vi desuden tilbage med en turbeskrivelse fra løbet i Ungarn hvor et par af vores udsendte deltog.