Der er hold her på Monza, der ikke prioriterer at komme med specielle bagvinger, som en direkte følge af budgetloftet, mens andre satser stort.
Ferrari er under stort pres for at levere et godt resultat, hvilket betyder at de er villige til at ofre store summer på at få deres bil til at være så hurtig som muligt, men det er fortsat Red Bull, der står med det, der ligner den stærkeste pakke, her inden Formel 1 bilerne anno 2023 har trillet en omgang.
Under den 1. frie træning, vil Perez kører med en ny version, af Red Bull's medium downforce vinge, mens Max Verstappen vil kører med den gamle.
Mest bemærkelsesværdigt ved den nye vinge, som Perez vil teste, er at der er monteret en såkaldt Gurney flap, der skal sikre at afstanden mellem de bevægelige elementer, nærmest forsvinder.
Den store usikkerhed ved dette er, at under tidligere eksperimenter, har denne flap været årsag til, at DRS vingen har sat sig fast.
Men hvis det virker denne gang, vil det have en stor betydning og give et mere roligt flow over vingen, især under de helt høje hastigheder, som der opnås her på Monza, hvilket vil give Red Bull endnu en fordel.
Italiens Grand Prix 2023. Red Bulls bagvinge på Verstappens racer
Copyright BMF1.dk