Mercedes havde ellers frygtet det værste i Canada efter et hårdt løb i Baku - og en efterfølgende halvdårlig ryg hos Hamilton - samt en ringe optakt til Canadas F1-grandprix i den frie træning om fredagen.
Men Mercedes overraskede alle og måske mest sig selv ved at være relativt konkurrencedygtige og hentede en 3. og 4. plads i løbet.
Canadas Grand Prix 2022. Podiet med Max Verstappen foran Carlos Sainz Jr. og Lewis Hamilton
Copyright Mercedes AMG
Nu mener teamchef Toto Wolff så, at det såkaldte porpoising-problem er løst. Det udtaler østrigeren iht.
Autosport:
"Jeg tror, at vi har relativt styr på det, man kalder 'porpoising' eller 'bouncing', og jeg tror, at "porpoising", altså bilens aerodynamiske bevægelser, er løst, og at vi har haft styr på det siden Barcelona."
Problemet med Wolffs udtalelse er, at Mercedes havde de største udfordringer med hoppende biler i Monaco og Baku – og det var efter Barcelona.
Toto Wolff
Copyright Mercedes
Men nu er det ifølge Wolff tale om et andet problem: "Bilerne er simpelthen for stive. Køreegenskaberne over curbs er dårlige, køreegenskaberne på ujævn asfalt er dårlige."
"Og det er netop det, som kørerne klager over", siger Wolff. "Og nu må vi så se, hvordan vi kan løse dét problem."