Hvor blev Mercedes‘ protest af?

Op til Bakus grandprix havde Mercedes og Toto Wolff truet med bål, brand og protest, hvis Red Bull fik lov til at køre med deres fleksible vinger i Baku. Hvorfor protesterede Mercedes ikke?

Aserbajdsjans Grand Prix 2021 . Copyright Red Bull Contentpool

Af: Jesper Emke Clausen (jc@bmf1.dk) d. 7/6 2021 klokken 11:06

Diskussionen om de fleksible bagvinger faldt lidt til jorden efter et hæsblæsende F1-grandprix i Baku.

På pressemødet efter løbet udtalte Mercedes-teamchefen i henhold til motorsport-total.com, hvorfor Mercedes ikke havde protesteret mod Red Bulls fleksible bagvinger:

"Nej, hele historien er grundlæggende ærgerlig. Vi vil ikke nedlægge protest mod Sergio Perez nu, men vi har tillid til de nye test."

Toto Wolff, teamchef og CEO hos Mercedes AMGToto Wolff, teamchef og CEO hos Mercedes AMG
Copyright Mercedes AMG F1 - LAT Images


Efter Baku har FIA indført nye belastningstest af bagvingerne, som kommer til at gælde fra det næste grandprix i Frankrig.

Toto Wolffs udtalelse lyder i første omgang som om, at Mercedes vil vente at se, om de nye FIA-belastningstests løser Mercedes’ problem med Red Bulls bagvinger.

Spørgsmålet er også, om Mercedes ville have protesteret, hvis Verstappen havde vundet løbet i Baku…

OM SKRIBENTEN

Jesper fra BMF1 Jesper er cand.mag. i Moderne Kultur fra Københavns Universitet med speciale i biler og bor til dagligt i Berlin.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Bottas mangler tillid til bilen BMF1's Power Rating: Azerbajdsjans GP »