Af: Simon Kraglund (sk@bmf1.dk) d. 7/5 2021 klokken 16:05
Mercedes-drengene var de to hurtigste, hvor Hamilton var - 0.139 hurtigere end sin finske holdkammerat.
Som vi allerede har set i denne sæson, så er det et utrolig tæt midterfelt.
Top 10 var inden for syvtiendedele.
Leclerc førte an i midterfeltet, hvor han sluttede helt op på tredjepladsen med kun + 0.165 op til Hamilton på førstepladsen.
Sainz i den anden side af garagen var firetiendedele fra Leclerc. Men det var stadig godt nok til at slutte på ottendepladsen.
Alpine fortsatte de gode takter fra Portugal, hvor både Ocon og Alonso klassificerede sig i top 5.
Alonso beklagede dog senere hen over, at hans bil var overstyrende under løbssimuleringen.
Alpha Tauri ser også ud til at være hurtige igen, efter de ellers ikke var særlig konkurrencedygtige i Portugal. Begge kørere sluttede i top syv.
Red Bull gjorde ikke meget væsen af sig i den anden frie træning.
Verstappen bakkede ud af sin hurtige omgang på det bløde dæk, efter at han lavede en fejl i sving 11. Omgangen ville nok have skubbet ham i top 5.
I stedet sluttede han på niendepladsen med hurtigste tid på medium-dækket. Perez kørte hurtigste tid på det bløde dæk, men han var stadig ikke hurtigere end Verstappen.
Ligesom om fredagen i Portugal så McLaren ikke særlige hurtige ud, og det samme gjaldt i dag, hvor begge kørere endte udenfor top 10. McLaren har nok mere at give af.
Vinden tog også lidt til, og det er noget, der påvirker Williams særlig meget. De var ikke meget hurtigere end Haas, hvor det kun var firetiendedele, der adskillede Russell ned til Schumacher.
Mercedes var hurtigst under løbssimuleringen med Red Bull omkring tretiendedele efter. Leclerc var heller ikke meget langsommere end Verstappen under løbssimuleringen.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)