Tyrkiets GP: 2. frie træning

Anden træning fortsatte i samme spor som i den første frie træning, hvor kørerne havde problemer med den glatte asfalt.

Spaniens Grand Prix 2020 . Copyright Red Bull Contentpool

Af: Simon Kraglund (sk@bmf1.dk) d. 13/11 2020 klokken 14:11

Det er kun 10 dage siden, at der blev lagt nyt asfalt på banen, og det gjorde banen utrolig glat både i første og anden træning og det betød, at der var mange bremsefejl,overstyringer og snurreture.

Verstappen fortsatte hvor slap fra den første frie træning, hvor han sluttede øverst igen. Albon var faktisk hurtigere end Verstappen i det meste af træningen, men Albon pittede imens banen fandt endnu mere tid, og det udnyttede hollænderen til at slutte forrest. Albon endte til sidst på femtepladsen.

Banen blev bedre og bedre undervejs og Vettel satte sin hurtigste omgangstid på omgang nummer 14 på det blødeste dæk og endte sessionen som P8. Leclerc i den anden garage sluttede P2, og det er tydeligt at se, at Ferrari ser hurtige ud under glat underlag.

Mercedes var overraskende langsomme, hvor Bottas sluttede på tredjepladsen med Hamilton bag sig på fjerdepladsen.

Alpha Tauri har været godt med og sluttede med begge biler i top 7. Bedømt ud fra dagens træninger har Ferrari og Alpha Tauri været de hurtigste af midterholdene.

Renault så ikke stærke ud i dagens anden træning. Og ligesom i Portimao virker Renault ikke så hurtigt når F1-feltet kører på et glat underlag. De sluttede i hvert fald, som nummer 12&15 med Ocon forrest.

Racing Point og McLaren så lidt stærkere ud end Renault, men det er stadig tidligt at sige.

Haas var som sædvanlig blandt de langsommeste. Grosjean sluttede som P18 og Magnussen P19. Kun foran Latifi.





Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Max Verstappen Oracle Red Bull Racing
P
1:28.330 + 0.000 37
2. Charles Leclerc Scuderia Ferrari
P
1:28.731 + 0.401 44
3. Valtteri Bottas Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:28.905 + 0.575 42
4. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:29.180 + 0.850 39
5. Alexander Albon Oracle Red Bull Racing
P
1:29.363 + 1.033 41
6. Daniil Kvyat Scuderia AlphaTauri
P
1:29.689 + 1.359 42
7. Pierre Gasly Scuderia AlphaTauri
P
1:29.944 + 1.614 42
8. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari
P
1:30.022 + 1.692 41
10. Lando Norris McLaren Formula 1 Team
P
1:30.907 + 2.577 39
14. Carlos Sainz Jr. McLaren Formula 1 Team
P
1:31.498 + 3.168 40
17. George Russell Williams Racing
P
1:32.302 + 3.972 38
18. Romain Grosjean Moneygram Haas F1 Team
P
1:32.570 + 4.240 32
19. Kevin Magnussen Moneygram Haas F1 Team
P
1:32.807 + 4.477 37
20. Nicholas Latifi Williams Racing
P
1:33.488 + 5.158 40
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Simon fra BMF1 Simon er stor Formel 1 fan og har fulgt sporten tæt siden 2005.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Tyrkiets GP: 1. frie træning Snurretur i Tyrkiet »