Allerede tidligt i fredagens 2. træning var det Lewis Hamilton, Mercedes AMG, der satte højden på overliggeren på bybanen i Singapore. Tiden, 1.39.991, blev sat på mediumdækket.
Derefter satte Mercedes bilen i kvalifikationstrim, hvormed verdensmesteren forbedrede sin til 1.38,773 sek. på softdæk, 0,184 sekund foran Max Verstappen i Red Bull.
Sebastian Vettel i Ferrari sluttede på P3 8/10 sekund efter.
Valtteri Bottas sluttede på P4, men med til historien hører, at Mercedes havde valgt at sætte sine biler på forskellige strategier og Bottas sluttede sessionen med et 'long run' på mediumdæk. Hamilton gjorde senere det samme på softdækket.
Mercedes på Singapore Street Circuit
Copyright Mercedes AMG
Alexander Albon fik mulighed for at stifte et nærmere bekendtskab med barrieren i sving 10, hvor han mistede frontvingen efter en bremsefejl.
Charles Leclerc i den anden Ferrari, som i 1. træning havde hygget sig med et gearkasseproblem, kunne ikke matche sin tyske teamkammerat og sluttede på P5. Monegaskeren brokkede sig dog over at hans omgange blev kompromitteret af langsommere konkurrenter.
Således mente Vettel, at Kevin Magnussen i Haas måtte være faldet i søvn. Måske er eksverdensmesteren uvidende om, at Haas bare ikke er hurtigere.
De to McLaren-biler blev splittet af en jobsøgende tysker ved navn Nico Hülkenberg, som kilede sin Renault ind på P7 bag Carlos Sainz men foran Lando Norris i den anden McLaren.
Pierre Gasly, Toro Rosso, kunne glæde sig over for en gangs skyld at være hurtigere end teamkammeraten Daniil Kvyat og sluttede dermed på P10.
Sebastian Vettel sluttede på P3..
Copyright Ferrari
Daniel Ricciardo sluttede på P12, mens Sergio Perez tog sig af den næste plads.
Undervejs brokkede mexicaneren sig heftigt over Kevin Magnussen, som han mente uretmæssigt havde presset sig ind på Racing Point-racerens højre side i et overhalingsforsøg i den sidste chikane, hvor Haas-raceren med gnister omkring højre baghjul medtog prøver af bemalingen på barrieren. Sagen efterforskes af stewards.
Antonio Giovinazzi fik også en ganske uvant rolle, da han for en gangs skyld med P15 sluttede foran erfarne Kimi Räikkönen.
Romain Grosjean og Kevin Magnussen havde ikke en god dag, da de to Haas-racere måtte se sig selv kæmpe med Williams bagest i feltet, hvor Grosjean hjemtog P17 ca. 2,6 sekund efter Hamilton. George Russel i Williams tog P18 tæt fulgt af Magnussen på P19 og Robert Kubica som den vante agterlanterne.