Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 6/4 2018 klokken 18:04
Som dansker, var det fantastisk at se på listen over bedste tider, de første 10 minutter af træningen, hvor Kevin Magnussen med sin HAAS racer, lå helt i top. Men så blev der for alvor sat tider af de øvrige kørere, hvilket fik ham til at falde godt ned gennem feltet.
En udfordring, de første 30 minutter, var at en af Porsche Super Cup bilerne, havde spildt lidt olie, hvilket sendte Marcus Ericsson en tur i gruset.
Olien blev dog kørt af, så den ikke skabte nye problemer i det meste af træningen.
Max Verstappen, der ikke fik sat en tid i første træning, fik noget mere tid på banen, men led en del under den manglende tid på banen, hvilket betød at han var markant langsommere end Red Bull-holdkammerat Daniel Ricciardo, i det meste af træningen, men han sluttede marginalt hurtigere end Ricciardo.
Hos Toro Rosso, var det igen Gasly der viste vejen og at Honda har leveret en motor, der faktisk kan være med, der hvor det er sjovt og faktisk være bedre end McLaren, med deres nye Renault motor.
Men det er kun Gasly der har det godt på banen. Hartley i den anden Toro Rosso, som tilmed har fået ny motor, lå helt nede i bunden af tabellen.
Hos Force India, gik det også markant bedre, hvilket man ikke kan sige at det gjorde for Williams’ to kørere. Sirotkin kørte af og Stroll kunne bare ikke få det til at fungere.
Ferrari var de stærkeste på banen, hvor det var tydeligt at de to Mercedes'er, ikke lige kunne finde balancen, så de kunne være med. De var dog næsthurtigste hold, lige foran Red Bull.
Kimi Räikkönen sluttede dog mindre positivt af, da han måtte parkere sin Ferrari ude på banen, med 15 minutter tilbage. Det var et løst højre forhjul der stoppede ham. Så den fejl kan de ultra professionelle mekanikere hos Ferrari også lave.
HAAS valgte at fokusere anderledes på denne træning, hvilket betød at Grosjean endte nede som nummer 11 og Magnussen helt nede som nummer 15.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)