Den første træning, kan sjældent bruges til så meget, men til trods for dette, så kan vi konstatere, at det igen ser godt ud for HAAS.
Træningen startede skidt for Max Verstappen, der fik problemer med gearene på sin installationsomgang, hvilket betød at han efter flere forsøg på at finde et gear, endte med at skubbe bilen ind i pitten.
Om det ender med at få en konsekvens, at han på den måde, opholdt sig på banen i længere tid end nødvendigt for at komme i sikkerhed, må vi vente med at høre om.
Flere kørere havde store problemer med vinden og den sand der blæser ind på banen, især i sving 8, hvor blandt andre Lance Stroll i Williams og Charles Leclerc i Sauber, spandt rundt.
Mens nærmest alle, havde fokus på HAAS, og om de virkelig er så hurtige som vi så i Australien, satte Gasly en tid i den Honda-motoriserede Toro Rosso-racer, der virkelig fik flere til at løfte blikket.
Gasly sluttede som 7. hurtigste mand, lige under 3 tiendedele sekund efter Grosjean, der placerede sin racer op som nummer 6.
Kevin Magnussen i den anden HAAS-racer, havde en relativ anonym træning, der dog placerede ham i top ti, med en 9. plads, lidt under et halvt sekund langsommere end Grosjean, og 1,9 sekund efter hurtigste mand, Daniel Ricciardo.
Vigtigt var det dog, at de to HAAS-biler var foran de to McLaren-biler, som har udset HAAS som deres primære rivaler, her i starten af sæsonen.
Alonso var igen den hurtigste McLaren-kører, men det var kun godt nok til at placere sig ind som nummer 11, mens Vandoorne sluttede som nummer 13.
Interessant var det også at se, at det var Charles Leclerc i Alfa Romeo Sauber-raceren, der var manden der kilede sig ind mellem de to McLaren-racere.
Ud over Max Verstappen, der ikke fik sat en tid, så var det Force India der igen viste sig negativt frem.
Klager fra begge kørere om, at de slet ikke havde nogen god følelse med bilerne, viste sig tydeligt i tiderne, der sendte dem i bund, som nummer 18 og 19.
Tilbage til toppen, så var Bottas markant hurtigere end Hamilton, da finnen sluttede som nummer to, blot 3 tiendedele-sekund efter Ricciardo, mens Hamilton som nummer 5, havde hele 1,2 sekund op til australieren.
3 og 4 stod der Ferrari på. Igen med Räikkönen som den hurtigste af de to, dog kun med 1/100 sekund.
Magnussens placering som nummer 9, var lige ind mellem de to Renault'er, hvor Sainz var den hurtigste af de to, dog under 1/10 sekund hurtigere end Magnussen.
Ud over træning på banen, trænede HAAS pitstop. Det må også siges at være tiltrængt efter fadæsen i Australien.
Pitstop-træning
Copyright Haas F1