Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 27/10 2017 klokken 18:10
Efter omkring 45 minutter, blev banerekorden for AUTÓDROMO HERMANOS RODRÍGUEZ slået for første gang, da Valteri Bottas satte en tid på 1.17.824. Den gamle rekord var på 1:20.521, sat af Nico Rosberg i 2015.
Toro Rosso, der nærmest er et hold af test og reservekørere for tiden, havde sat Sean Gelale i Piere Gasly’s racer.
Charles Leclerc fik chancen i Ericssons Sauber, Antonio Giovanazzi kørte i Grosjeans HAAS racer,mens Alfonso Celis fik chancen i Ocon’s Force India.
Netop Alfonso Celis, sørgede for dagens første røde flag, da han satte den lånte racer i vægen, lige inden pitindkørslen. At han tilmed var mere end 2 sekunder langsommere end Perez, da uheldet skete, hjælper helt sikkert ikke hans karriere.
Mexicanske Celis, valgte også efterfølgende, at beholde hjælmen på, under den lange gåtur tilbage til pitten.
Hos HAAS var der igen problemer med Kevin Magnussens racer, hvilke problemer, fik vi ingen meldinger på, men det betød, at Kevin fik tilbagelagt meget få omgange.
Giovanazzi, som der vist ikke er så mange andre end Ferrari der ser noget stort i, satte en rimelig tid i den kørerende HAAS racer, hvilket lover godt for Magnussen og Grosjean, hvis de altså kan få gang i raceren.
Kevin var dog ikke den eneste, der havde problemer med mekanikken. Også Stoffel Vandoorne måtte tilbringe det meste af sin tid i pitten, med den problemfyldte McLaren racer.
Med 10 minutter tilbage af træningen, kom Magnussen på banen igen, hvilket han rimeligt hurtigt takkede for, ved at sætte nogle rimelige tider. Med meget lidt tid i bilen, satte Magnussen Giovanazzi med 4 tiendedele sekund, hvilket er godkendt.
Hos Renault skulle Hülkenberg ud og vise, at han fortsat er hurtigste mand på holdet og at det der skete i USA, ikke var hans skyld. Hvilket lykkedes for tyskeren, men også kun lige, da han var sølle 2 tusindedele sekund hurtigere end Sainz.
Ferrari virkede ikke rigtigt stærke. Vettel sluttede bedst af de to, nede som nummer 5, lige foran Räikkönen.
Red Bull virkede stærke, da de sluttede som nummer 3 og 4. Men stærkest var Mercedes igen, dog med Bottas som den hurtigste af de to, for en gang skyld.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)