Hvis man er til glamour, fest og farver samt elsker at komme helt tæt på Formel 1-bilerne, så er Monaco stedet at besøge.
Men det er ikke kun den gode stemning, der præger løbet, men også det ekstra pres på kørerne, som dels skal please deres sponsorer her mere end noget andet sted, samtidig med at de skal performe bedre end normalt, da der ikke er plads til hverken overhalinger eller fejl.
To kørere der føler presset, mere end andre, er Williams’ unge talent Lance Stroll, som fortsat ikke har vist så meget som forventet og så Kevin Magnussens tidligere holdkammerat Jolyon Palmer.
Renault F1. Jolyon Palmer
Copyright Renault F1
Palmer har haft mere end svært med den nye biler og det med at følge med hans nye kollega. Mange dumme fejl og problemer med at sætte bilen rigtigt op, kan kun tilskrives ham selv.
Sidste år svævede kuglepennen kun lige over papiret på hans fyreseddel efter løbet. Endnu en dårlig indsats i Monaco kan han ikke tåle.
Hos Williams er det Stroll der står for skud. Williams påstår fortsat, at han ikke kom til dem på grund af sin fars mange penge, men kun på grund af talent. Det er der så ikke mange, der har set endnu, hvor den unge vilde canadier har overtaget Maldonados side med uheld, så der nu er oprettet en webside med hasstrollchrashed.com.
Barcelona pre-season test 2 - Williams Martini Racing. Lance Stroll
Copyright Williams F1
Rygterne siger, at Stroll skal vise positive takter i Monaco, hvis han vil blive på holdet meget længere.
I den anden ende er der Jenson Button, som kommer tilbage for at køre et enkelt Formel 1-løb for McLaren, mens Alonso holder lidt ferie med at køre Indy500 i USA.
Button vil helt sikkert nyde turen og måske kan han overraske lidt i stil med det vi så fra Alonso i Spanien. Dog kan man ikke forvente helt det samme, da McLaren, underligt nok, ikke har ladet ham teste den nye racer.
Men Button er en erfaren Herre, så han skal nok hurtigt få fornemmelsen på plads af den nye racer. Hvis han så samtidig sætter pres på Vandoorne, kan vi stå overfor endnu en ung mand, der kan få et spark.
Sidste år var det Daniel Ricciardo i Red Bull, som satte pole. Og på en bybane som Monacos, hvor det ikke er motoren, der bestemmer så meget, men mere bilens balance, er det slet ikke utænkeligt, at det igen vil lykkes for australieren at placere sig forrest i feltet.
Så Red Bull skal sikre, at de har de rigtige dæk i garagen i år.
Det bliver godt, det bliver intenst - det er Monaco!