Vi bringer her anden del af det eksklusive interview, som vi havde med danske Kevin Magnussen i Renault Sport F1’s mediecenter på Monza i går, torsdag.
”Kevin, flere af vores læsere har bidraget med spørgsmål til vores interview, og i den forbindelse spørger Jimmy Larsen: ’Jeg kender dig ikke personligt - men når jeg ser dig på TV eller i medierne, så er du altid smilende og virker som en helt igennem rar og sød fyr. Men kan du godt blive edderspændt rasende, og hvis du kan.... hvornår er det så?’”
”Hmm… jeg kan vel godt blive rasende, men jeg synes ikke det sker så tit, at jeg bliver direkte rasende,” sagde Kevin. ”Men altså – tjah… det ved jeg ikke, hvad jeg skal sige til.”
Kevin Magnussen ruller ud af garagen.
Copyright Renault Sport
”Det er altså ikke dig, vi ser gå rundt og være rasende af en eller anden grund?”
”Næh.”
”Hvornår er du det så, NÅR det så sker?”
”Jamen, det ved jeg ikke engang… aner det ikke,” smilede Kevin, der vitterligt ligner en person, som har svært ved at blive rasende.
”Ok… så har vi en anden læser, Nina Bergh Bencke, der spørger: ’Når først du sidder bag rattet og løbet går i gang, kan du så bruge de danske flag på tribunerne og de opbakkende Twitter- og Instagrambeskeder til noget?’”
”Helt klart! Der er virkelig noget, der sætter gang i følelserne, når man ser danske flag ude på tribunerne. Jeg er den eneste danske kører, så jeg ved, at det er til mig, og det ER et KÆMPE stort boost,” understregede Kevin. ”Og jeg er stolt af at sige, at på mange baner er der sindssyg mange danske flag. Selv om vi er sådan et lille land, så er vi repræsenteret.”
Peter Hartig fra BMF1 interviewer Kevin Magnussen på Monza.
Copyright Bil Magasinet BMF1
”Og det ser man altså, når man kører – jeg mener, man er ikke SÅ koncentreret, at man ikke ser det?”
”Nej, men der er også mange ud-omgange, kørerparaden og ind-omgangene, hvor man godt kan spotte det,” sagde Renault-køreren.
”Hvilke egenskaber, mener du er vigtigst at besidde i forhold til at opnå succes i mesterskabet – under forudsætning af at bilen er god nok.”
”Jeg tror, at for en Formel 1-kørers vedkommende er det vigtigste at være hurtig. Det er nummer 1. Og så skal du være en person, der har en motiverende indflydelse på teamet som helhed. Du har et ansvar for at holde sammen på teamet. Du er sammen med de andre ledere i teamet. Kørerne er en del af lederteamet, og derfor har du et stort ansvar overfor at holde sammen på teamet, holde en rigtig god holdånd og motivere til at yde det bedste.”
”Nina spørger også, med hvilke egenskaber man bygger den bedste, mest seværdige og mest komplette kører?
Renault arbejder med Kevins bil efter fredagens 1. træning på Monza.
Copyright Allan Haslund
”Tjah, det ved jeg egentlig ikke, for det er jo en helhed… den mest komplette kører er jo i virkelighed ”alting”, alle ting. Jo mere komplet du er, jo dygtigere du er på samtlige områder, at du er i god form, at du er intelligent, at du er hurtig, god til at overhale, har hurtige reaktioner, er sund og rask. Det er rigtig mange ting.”
”Så er der det sidste læserspørgsmål, som kommer fra Alex Larsen: ’Hvad kan du selv gøre for at tiltrække flere danske sponsorer?’. Og kan du give et par eksempler på, hvad en potentiel sponsor får ud af at sætte penge i din karriere?
”Hvis jeg får en sponsor, så tjener jeg bare flere penge, så det er ikke mit hovedfokus,” smilede Kevin. ”Mit fokus er at beholde mit sæde, og når jeg har gjort det, så kan mit fokus komme tilbage til at blive verdensmester i Formel 1. Man kan sige, at det er beholde mit sæde i Formel 1 er en ret vital del i forhold til at blive verdensmester. Så det er der mit fokus er lige nu, og så skal jeg nok komme til at tjene en masse penge i fremtiden.”
Kevin Magnussen
Copyright Renault Sport
”Og denne weekend? Det evindeligt, tilbagevendende spørgsmål: Styrker og svagheder?”
”Styrker? Jeg synes, vi havde en god bil på Spa, en bane hvor der er rigtig mange medium og hurtige sving. Og det er der også på denne bane. Der er lidt flere, rigtig langsomme sving… næh, det er der faktisk ikke, for der er også to langsomme sving på denne bane… jeg tror det er to ret identiske baner, og i forhold til setup er det også to meget ens baner,” lød det fra Kevin.
Hermed er det slut på vores eksklusive interview med det danske Formel 1-håb, Kevin Magnussen.