I et torsdags-interview i Manor Racings motorhome på Monza banen, afslørede Ocon at teamet har nogle helt nye Monza-specifikke aero-komponenter med til weekenden.
Sammen med den stærke Mercedes-motor, så har teamet en stærk pakke til den hurtige Monza-bane. I Belgien kvalificerede Manor sig som 16. og 18. så dér var den ene racer i Q2, dvs at Wehrlein nåede videre til 2. runde af udelukkelses-kvalifikationen.
Pascal Wehrlein var mindre selvsikker da BMF1 snakkede med ham efter fredagens træninger. "Vi plejer at have den højeste top-fart på langsiderne, og det har vi ikke længere. Så den fordel har vi mistet [...] og det skyldes at vi mangler bedre aero-komponenter."
Pascal Wehrlein i Manor raceren. Fra Fredagens frie træninger på Monza
Copyright Monzanet.it
Under Belgiens Grand Prix kæmpede Esteban Ocon med et bremsetragt (på engelsk: Brake duct) problem som forhindrede ham i at presse raceren 100%.
Dette problem har teamet løst og Manor satser alt på at levere sæsonens bedste resultat på søndag.
Pascal Wehrlein udgik på første omgang inden han kunne nå at vise hvor langt Manor raceren er i udviklingen.
Pirelli supersoft dæk. Fra Monza 2016
Copyright Bil Magasinet BMF1
Esteban Ocon siger selv at hans primære udfordring er kvalifikationen på supersoft dækkene. Tidligere har han kun prøvet at køre fredagstest på soft dækkene men super soft kræver en helt anden køreteknik for fungere optimalt.
Den store forskel kommer bag på Ocon men han ved hvordan det skal løses. Ocon mistede pludelig al strøm i raceren under fredagens 2. frie træning, så det kostede vigtig tid. Men han fastholder sin optimisme.
Inden dagens kvalifikation, køres den 3. frie træning fra 11 til 12.