Dagens anden og sidste frie træning er netop overstået og det blev en træning med flere kørere som snurrede rundt, fordi banen i Sochi har en meget glat asfalt, hvilket blandt andet Lewis Hamilton, Romain Grosjean blandt andet fik af føle. Det var også en træning hvor Ferrari endnu en gang blev ramt af tekniske problemer, da alt det elektroniske i Sebastian Vettels bil besluttede sig for at lukke helt ned.
Sebastian Vettel
Copyright Ferrari Media
Inden det skete nåede Vettel dog lige nøjagtigt at sætte det som på daværende tidspunkt var den hurtigste tid, med en tid der hed 1:38.235. Den tid var så hurtig at det kun var Lewis Hamilton som kunne slå den, hvilket han så også gjorde meget overbevisende med sin 1:37.583 tid. Efter Vettel og Hamilton finder vi i øvrigt Nico Rosberg og Kimi Räikkönen der sluttede som nummer tre og fire. Der var 1.2 sekund fra Hamilton på førstepladsen og ned til Kimi Räikkönen på fjerdepladsen.
Nico Rosberg
Copyright Mercedes AMG
Længere nede i feltet var det forholdsvis tæt, der var nemlig under 0.500 sekund fra Daniel Ricciardo på femtepladsen og ned til Max Verstappen på tolvtepladsen. Mellem de to lå kørere som Daniil Kvyat, Felipe Massa, Jenson Button og Fernando Alonso, samt et par andre kørere. Denne gruppe var i øvrigt mellem 1.5 og 1.9 sekund efter Lewis Hamilton.
Kevin Magnussen
Copyright Renault Sport
Længere nede i feltet finder vi de to Renault-racere, hvor Kevin Magnussen var tilbage bag rattet i den ene af racerne efter at han var ude af den første træning. Kmag fik kørt 41 omgange i dagens anden træning og han formåede at klaske Jolyon Palmer med over et halvt sekund, så det må man sige er godkendt. De to Renault-racere sluttede som nummer 15 og 18 og mellem de to lå de to racere fra Haas F1 Team.
Rio Haryanto
Copyright Manor Racing
Hos Manor Racing lykkedes det Rio Haryanto at slutte foran sin holdkammerart Pascal Wehrlein, de to sluttede som nummer 20 og 21. Træningens langsomste tid blev desuden sat af Marcus Ericsson der var hele 4.069 sekunder efter Hamiltons hurtigste tid.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)