Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 1/4 2016 klokken 14:04
Set med danske øjne, er det meget Renault der vil blive kigget på i denne weekend.
Renault er allerede nu klar med deres første aerodynamiske opdateringer til begge biler og det siges også at der også er en motoropgradering til Kevin Magnussen.
Om Magnussen har fået en opgradering, som Palmer ikke har fået, er ikke bekræftet af Renault, men Magnussen var tydeligt hurtigere end holdkammeraten i denne første træning.
Kevin lå længe i den bedste halvdel af feltet, mens Palmer lå et stykke længere tilbage. Det kan dog også skyldes at Kevin med sin erfaring, bedre kan håndtere varmen, der er den helt store forskel i forhold til det første løb, hvor de to var meget tættere på hinanden.
Kevin Magnussen sluttede træningen i pit og faldt ned til en placering som nummer 15, da der var flere der var ude på de bløde dæk i de døende minutter. Palmer sluttede helt nede som nummer 20.
En anden der er stor opmærksomhed omkring var Magnussens gamle holdkammerart Stoffel Vandoorne, der i denne weekend har fået en lidt uventet debut, efter Fernando Alonso blev erklæret uegnet til at køre efter uheldet i Australien.
McLaren var allerede onsdag i tvivl om, at Alonso ville blive godkendt til at køre, hvorfor Vandoorne blev indkaldt til at møde op i Bahrain allerede der.
Vandoorne fik tilbagelagt 25 omgange i sin debut og sluttede nede som nummer 18.
Vandoorne var dog ikke den eneste debutant på banen i dag. Force India havde valgt at sælge Perez's sæde til den mexicanske kører Alfonso Celis, der sluttede næstsidst som nummer 21. Kun Haryanto i Manor var langsommere.
Det amerikanske Haas hold imponerede igen, da Grosjean igen formåede at komme i top 10, med en placering som nummer 9, mens Gutiérrez kom ind som nummer 13.
I front var det Mercedes der igen var totalt dominerende, mens Räikkönen fik sin Ferrari ind på en 3. plads, lige foran de to Red Bull racere med Ricciardo og Kvyat.
Rosberg var et halvt sekund hurtigere end Hamilton.
Ingen meldinger om større problemer, så vi venter bare til næste træning, hvor temperaturen nok er faldet en anelse og derfor vil give os et lidt bedre billede af hvordan holdene vil klare sig på søndag, hvor løbet køres senere på aftenen, hvor det er en del koldere i ørkenen.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)