Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 25/9 2015 klokken 09:09
Dagens anden træning startede med let regn, hvilket fik flere til at blive inde, i håbet om at det ville klare lidt op senere.
Det blev bare ikke til noget, i stedt tog regnen til, hvorfor de hurtigste tider blev sat fra starten af træningen.
Langt de fleste kørere oplevede hvor drilsk Suzuka banen kan være, når det regner, med løbende vand på tværs af banen flere steder.
Efter træningen blev Lewis Hamilton spurgt om, hvad han havde fået ud af træningen, til hvilket han pænt svarede: ”Have you heard of the term diddly squat?"
Hamilton forklarede, at man på ingen måde kan bruge disse træninger til noget som helst, da det forventes, at kvalifikationen og løbet bliver afviklet i tørvejr, og at alle, der kørte rundt på banen i dag, holdt igen for at undgå unødvendige skader.
Hos McLaren betød regnen ikke, at de kunne slappe af. Endnu et motorskifte skulle der til, inden Alonso kunne komme ud på banen, hvilket betød, at han ikke kom ud fra starten af anden træning, hvor banen var hurtigst, hvorfor hans placering nede som nummer 17 ikke rigtigt viser noget.
Jenson Button i den anden McLaren kom ud fra starten af træningen, hvilket gav ham en 12. hurtigste tid. Igen er det ikke rigtig noget, der kan bruges til noget.
Omkring Jenson Button er der stadig intet nyt. Alle venter efterhånden på, at han indkalder til et pressemøde, hvor han vil annoncere, at han stopper efter denne sæson, men som om det ikke er nok, har Alonsos tidligere manager, Flavio Briatore, været ude og sige, at han tror, Alonso stopper for at jagte en klasse, hvor han igen kan vinde løb.
Hos Williams fik de heller ikke sendt Bottas ud i tide, hvilket endte med at få dem til at holde finnen inde, så han slet ikke fik sat en tid.
Så efter endnu en amputeret træning var det Red Bull med Kvyat i front, efterfulgt af de to Mercedes kørere, med Rosberg som den hurtigste af de to, efterfulgt af Ricciardo i den anden Red Bull.
Vettel og Räikkönen var de næste, men langt fra de hurtigste tider.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)