Canadas GP Kvalifikationen

Kørerne er klar til kvalifikationen i Canada, BMF1 er klar til og holde dig opdateret. Vil Ferrari fortsætte deres dominans i kvalifikationen, som de gjorde i den sidste træning?

Kvalifikation LIVE. . Copyright Bil Magasinet BMF1

Af: Allan Nicolaisen (ani@bmf1.dk) d. 10/6 2017 klokken 18:06

Det grønne lys er tændt

Toro Rosso og Haas er først ude.

Begge Ferrarier er ude på Soft Dækkene, mens alle andre biler er på Ultra soft. Raikonnen og Vettel på de 2 første pladser.

Kevin er lige nu på 5. pladsen, men den holder næppe.

Grosjean beklager, i radioen, om manglende "Grip"

Alle biler er nu på banen, mens Hammilton er igang med hans første flyvende omgang på Ultra Soft dæk. Han placerede sig bag Vettel på 1. pladsen.

Alle biler har nu sat en tid, Bottas hurtigst, mens Keven er i farezonen på P17

5 min igen af Q1, begge Ferrarier er de eneste der har sat tider på Soft dækket, Bottas hurtigst. Kevin er på P20, mens han er ude på en flyvende omgang.

Kevin er lige stadig i farezonen, på P 17 2 minutter igen

Wehrlein presser for hårdt og spinner rundt i 1. sving, gult flag i Zone 1

Kevin bliver fanget og må afbryde sin omgang

De elimineret i Q1:

Placering Kører Hold
16 Vandorne McLaren
17 Stroll Williams
18 Magnussen Haas
19 Ericsson Sauber
20 Ericsson Sauber


Så er der igen grønne lamper

Tør Ferrari satse på Super soft, eller kører de på Ultra Soft i denne sesion.

2 minutter inde i Q2, er det kun Alonso der stadig holder i garagen.

10 min igen Carlos Sainz spinner af, så der er et kort gult flag.

I farezonen lige nu, Sainz, Palmer, Grosjean og Alonso

Mens de fleste biler går i pit, kører Alonso sin hurtigste omgang, men er stadig på P13

5 minutter igen af Q2, Grosjean er ude på en flyvende, mens flere af de andre biler, er på vej rundt til en flyvende omgang.

Vettel og Alonso er de eneste 2 i pit, med kun 3 minutter igen

Vettel er som den eneste blevet i pit, han har tillid til, at hans tid på 1.12.749, holder til Q3.

Så fik vi igen det terneflag og Q2 er nu afsluttet.

Kvyat udgår med punktering, men få bilen kørt i pit

De elimineret i Q2 er:

Placering Kører Hold
11 Kvyat Toro Rosso
12 Alonso McLaren
13 Sainz Toro Rosso
14 Grosjean Haas
15 Palmer Renault


De grønne lamper er tændt, om 12 minutter kender vi start placeringerne til i morgen.

Bilerne er hurtigt ude.

De 10 resterende kørere Hamilton, Bottas, Raikkonen, Vettel, Verstappen, Ricciardo, Massa, Perez og Ocon

Alle biler har nu sat deres første tid, Hammilton sætter den første tid under 1.12, på 1.11.791. Det er samtidig banerekord. Efter ham ligger Bottas, Raikkonen og Vettel.

Vettel ude på en fri bane, han slår ikke Hammiltons tid, men er kun 0,004 sekund efter.

3 minutter igen, nu bliver det spændende, Skal Hammilton starte på pole i morgen, eller kan Vettel forbedre sin tid og slå ham?

Hamilton forbedre sin bedste tid 1.11.459

Så er det ternet flag ude.

Vettel er på sin flyvende omgang, han når ikke at slå Lewis

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Omg
1. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team
US
1:11.459 21
2. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari
US
1:11.789 21
3. Valtteri Bottas Mercedes-AMG Petronas F1 Team
US
1:12.177 20
4. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari
US
1:12.252 23
5. Max Verstappen Oracle Red Bull Racing
US
1:12.403 26
6. Daniel Ricciardo Oracle Red Bull Racing
US
1:12.557 28
7. Felipe Massa Williams Racing
US
1:12.858 27
12. Fernando Alonso McLaren Formula 1 Team
US
1:13.693 18
14. Romain Grosjean Moneygram Haas F1 Team
US
1:13.839 21
16. Stoffel Vandoorne McLaren Formula 1 Team
US
1:14.182 11
17. Lance Stroll Williams Racing
US
1:14.209 14
18. Kevin Magnussen Moneygram Haas F1 Team
US
1:14.318 11
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Canada GP: 3. frie træning. Vettel hurtigst Canadas GP: Live »