Audi køber Manor

Forleden kom der rygter frem om, at Honda seriøst overvejede at købe det gamle Manor-hold. Nu har Audi netop i dag taget skridtet og har købt det konkursramte hold.

Audi . Copyright Audi Motorsport

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 1/4 2017 klokken 00:04

Historien her, var BMF1's Aprilsnar. Håber I nød den :-)

Honda er i forhandlinger med Sauber om at overtage motorleverancen til det lille private hold, hvilket angiveligt har fået Honda til at opgive tanken om igen at få sit eget hold.

Samtidig har Audi, noget overraskende, meldt sig på banen som potentiel motorleverandør.

Men nu er det også kommet frem, at tyske Audi har valgt at købe resterne af Manors konkursbo og allerede i 2018 indtræde som et fabrikshold.

Audi udtaler, at de ikke har ambitioner om at vinde verdensmesterskabet de første år, men at de vil bruge dem som lære-år, inden der kommer et nyt revideret motorreglement i 2020.

Da Tom Kristensen valgte at pensionere sig selv fra top motorsport, lovede Audi samtidig den hurtige dansker, at han altid vil være tilknyttet deres bedste fabrikshold.

Samtidig har Audi annonceret at de har valgt den russiske milliardær-søn Vladimir Ranslirpa som førstekører. Ranslirpa har ingen erfaring med Formel-racere men har vundet alt i den russiske del af Lada-cup'en, der er et stort tillløbsstykke i Rusland.

Nicolai interviewer Tom K
Copyright Allan Haslund


Uden at skulle diskutere om det er LMP1-klassen i Le Mans eller Formel 1, er der ingen tvivl om, at det nye Formel 1-hold, vil være Audis bedste i motorsport, eftersom de ikke længere deltager i LMP1.

Derfor er det ikke den store overraskelse, at netop Tom K er hyret ind som teknisk chef for holdet, hvilket betyder at Viasat må siges at have lavet noget af et scoop, da de ansatte ham ind som medkommentator til en del af årets Formel 1 løb.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Ferrari vil satse på Fomula E Christian Lundgaard slutter sig til Renault Sport »