Det er set før, og det bliver sikkert ikke sidste gang. I bestræbelserne på at fastholde momentum og fortsætte udviklingen af motorenheden, den såkaldte PU på McLaren-raceren, møder teamets belgiske kører, Stoffel Vandoorne, op med en gedigen sidste startplacering - ind til videre, i hvert fald.
Honda bekræftede, at der var planer om ændringer, men er ikke kommet nærmere ind på, hvad ændringerne består af.
"Ja, vi kommer med nogle opdateringer," sagde en talskvinde fra Honda. "[Yusuke] Hasegawa (Hondas motorsportschef, red.) vil være tilgængelig ved fredagens pressekonference, hvor der kan spørges ind til detaljerne i opdateringerne.”
"Straffene til dette GP vil blive officielt annonceret af FIA på fredag," lød det videre.
Så skal der igen skiftes dele ud hos McLaren Honda.
Copyright McLaren Media
FIA har dog allerede bekræftet, at Vandoorne vil køre med en helt ny PU (power unit, red.). Listen med udskiftninger er indtil nu ganske imponerende. Således bliver det belgierens femte forbrændingsmotor, hans ottende turbo, hans ottende MGU-H, hans femte MGU-K, hans sjette batteri og hans sjette kontrolelektronik.
Alt i alt takseres de aktuelle, kostbare udskiftninger til 35-pladsers straf på startgridden. Tallet skal dog nærmest tages symbolsk, idet McLaren-køreren ”blot” starter bagest - med mindre andre kørere foretager endnu heftigere udskiftninger på deres bil.
Det er underforstået, at de nye dele udelukkende bliver afprøvet på Vandoornes bil i weekenden. Såfremt de viser sig at være en succes, vil Fernando Alonso bruge dem på Monza næste weekend.