Hos Haas teamet, er der stor optimisme og spore, efter de er kommet tilbage fra sommer pausen. Der blandt har budt på ekstra træning, i Budapest efter Ungarns GP, men der har også været tid til at få ladet batterierne op.
Guenther Steiner og Gene Haas
Copyright Haas F1
Günther Steiner mener at de vil klare sig godt, men han ved ikke hvad de andre hold, kommer med til weekenden. Med hensyn til Strategi for løbet på søndag, vil de over weekenden, se hvordan dækkene og bilerne kører, før de lægger sig fast på en strategi.
Haas tager i weekenden deres 4. Ferrari motor i brug, teamchef Günther Steiner indskyder “det er vores forhåbelige sidste motor i år”. Motoren er magen til den motor, som Ferrari selv monterede i deres bil på Silverstone, med de samme opdateringer. Den nye motor skal primært bruges til løbene, mens motor nr. 3 bliver benyttet under træningerne.
Haas er i denne weekend gået tilbage til Brembo Bremserne, de var ikke tilfredse med bremserne fra Carbone. Ifølge Steiner er Årsagen til skiftet, et problemer med kølingen i bremserne, bremseskiver er effektive nok, men der er problemer med og får luften rigtigt igennem til dem, så de bliver kølet nok.
Til fremtidige løb arbejder Haas Teamet ud over bremserne, også på en ny front vinge, samt et muligt update kit til Japans GP, men der kommer ingen store opgraderinger på dette års bil.
For Kevin Magnussen er Spa en fantastisk banen, specielt med de nye biler i år, Eau Rouge skal tages med speederen i bund. Ifølge Kevin, vil banen vise effekten af dette års hurtige biler. Pirelli har til denne weekend valgt ultrasoft dækkene, Kevin mener de rette dæk, til denne bane.
Kevin Magnussen. Spa-Francorchamps 2016.
Copyright Renault Sport
Eau Rouge er et meget specielt sted på banen, man kommer med fuld fart, ned af bakken hvor banen drejer lidt til venstre. Her begynder det og gå stejlt opad bakke, mens banen drejer i en blød kurve mod højre. Kørerne kan ikke se banen, på den anden side af stigningen. For F1 biler kan de holde fuld power igennem Eau Rouge, men for de fleste andre klasser, løfter de foden fra speederen.
Kevin satte sidste år bilen i væggen, lige efter Eau Rouge, i et af hans karrieres værst ulykker. Ifølge Kevin er han ikke rørt efter sidste år ulykke. Kevin sagde på torsdagens pressemøde, Eau Rouge skal tages med fuld fart, selv med fuld tak og eventuelt også i regnvejr.