Red Bull: Vi matcher Ferrari og Mercedes i 2020

Samarbejdet mellem motorproducenten Honda og F1-teamet Red Bull er en ubetinget succes, og 2020 bliver året, hvor duoen er nået toppen. Det mener Helmut Marko.

Kinas Grand Prix 2019 . Copyright Red Bull Contentpool

Af: Peter Hartig (pha@bmf1.dk) d. 8/10 2019 klokken 19:10

Når man for få år siden nævnte Honda og Formel 1 i samme sætning, blev der trukket en del på smilebåndet. Det gør man ikke mere.

Samarbejdet mellem motorleverandøren Honda og F1-teamet Red Bull må betegnes som en ubetinget succes med 2019 som et foreløbig højdepunkt, hvor de blå/gule/røde racere i flere løb har været en farlig dark horse for øjeblikkets topteams Mercedes og Ferrari.

Men 2020 bliver året, hvor Red Bull bliver nævnt i samme sætning som førnævnte tyske og italienske teams. Det mener i hvert fald Dr. Helmut Marko, særlig rådgiver hos energidrikteamet.

"Den udvikling, der sker hos Honda, får os til at tro, at vi næste år vil være på samme ydelsesniveau som Mercedes og Ferrari," udtaler Dr. Marko i et interview med Autosport.

Englands Grand Prix 2019. James Bond tema hos Red Bull. Helmut Marko og Christian Horner leger superskurkeHelmut Marko (tv) og teamchef Christian Horner.
Copyright Red Bull Contentpool


Marko indrømmer, at Honda stadig har nogle udfordringer og har foretaget fejldispositioner, men at dette ikke vil gentage sig i 2020.

”Jeg synes, at de (Honda, red.) gør et godt stykke arbejde, men vi er nødt til at tage et skridt af gangen,” sagde Marko.

”Vi er klar over, at de tidligere havde store pålidelighedsproblemer, og at de var bekymrede, men indtil videre har vi ikke haft motorproblemer overhovedet denne sæson."

"Jeg synes, at vi gør det helt rigtige, og næste år bliver vi ikke nr. tre," lød det klare budskab fra Red Bull-bossen.

Før Japans Grand Prix, og sæsonens femte sidste, ligger Red Bull nr. 3 i konstruktørmesterskabet med 311 point. Ferrari ligger nr. 2 med 409 point og Mercedes topper listen med 570 point.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« HAAS mangler penge Orkan truer kvalifikationen i Japan »