Singapores GP: 1. frie træning

Den snævre bybane i Singapore, er angiveligt ikke lige det Mercedes bryder sig mest om, hvilket betød at det nok var det hold, der blev holdt mest øje med under denne første træning.

Spaniens GP 2015 . Copyright Getty Images/Scuderia Toro Rosso

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 16/9 2016 klokken 14:09

Knapt var det grønne lys blevet tændt, før vi hørte om de første problemer.

Jenson Button meldte tilbage til pitten, at hans racer manglede kræfter og at han tvivlede på at han kunne få den tilbage til pitten.
Men det lykkedes for briten at få den hjem, mens der var virtuel sikkerheds bil på banen.
Næsten en halv time senere, kom Button tilbage på banen.

10 minutter inde i træningen kom Rosberg og Hamilton ud. Rosberg får i øvrigt, sin Grand Prix start nummer 200 på søndag.

Efter lidt over en halv time, meldte Grosjean tilbage til pitten, at han havde problemer med batteriet. Det betød at hans første træning var ovre i Haas raceren.

Mesteren over Singapores GP, Ferrari kører Sebastian Vettel, er en af dem der hurtigt satte sig på fronten, men unge Max Verstappen fulgte ham rimeligt godt til dørs.

Lidt over 45 minutter inde i træningen, kom Kevin Magnussen for første gang på banen med supersoft dæk. Den snævre bane, skulle passe lidt bedre til Renault, end det vi så i Monza, så forhåbningerne var til stede for, at de ikke skulle rode rundt i bunden igen. Hvilket blev indfriet.

Med lidt under et kvarter tilbage, rammer Rosberg vægen i sving 18. Dog uden større skade end at han kan komme hjem med raceren. Det er dog tydeligt, at især Rosberg har problemer med at følge med.

Red Bull viste, lidt som ventet, at de er stærke i Singapore, da de sluttede med de to hurtigste tider, med unge Verstappen i front, mens Vettel i Ferrari var et lille halvt sekund langsommere på 3. pladsen.

Hurtigste Mercedes var Hamilton, der var lidt over 6 tiendedele sekund efter Verstappen.

Magnussen sluttede som nummer 18 mere end et halvt sekund efter Palmer, der sluttede som nummer 17. Det var ikke så godt.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Max Verstappen Oracle Red Bull Racing
P
1:45.823 + 0.000 25
2. Daniel Ricciardo Oracle Red Bull Racing
P
1:45.872 + 0.049 27
3. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari
P
1:46.287 + 0.464 22
4. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:46.426 + 0.603 24
5. Nico Rosberg Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:46.513 + 0.690 22
6. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari
P
1:46.890 + 1.067 20
9. Felipe Massa Williams Racing
P
1:48.044 + 2.221 27
10. Esteban Guiterrez Moneygram Haas F1 Team
P
1:48.109 + 2.286 23
11. Fernando Alonso McLaren Formula 1 Team
P
1:48.202 + 2.379 21
14. Valtteri Bottas Williams Racing
P
1:48.453 + 2.630 26
16. Jenson Button McLaren Formula 1 Team
P
1:49.615 + 3.792 20
22. Romain Grosjean Moneygram Haas F1 Team
P
0:00.000 - 2
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Lowe til Ferrari Singapores GP: 2. Frie træning. Rosberg hurtigst »