Da Max Verstappen udgik med defekt MGU-H under Ungarna Grand Prix, var det med eder og forbandelser over Renault-enhedens tekniske problemer. Efter løbet fulgte teamchef Christian Horner op med sin kommentarer.
"Vi betaler flere millioner pund for disse motorer, for et førsteklasses produkt, et topmoderne produkt, og du kan se, at de er godt stykke under det (niveau, red.),” sagde Horner.
”Vi havde en konkurrencedygtig bil, så det er ret utilfredsstillende.”
”Lad Cyril komme med sine undskyldninger bagefter."
Da Autosport efterfølgende forelagde Renault Sport F1s CEO, Cyril Abiteboul, Red Bull-chefens udtalelser, indrømmede han, at deres indbyrdes forhold er ret anstrengt.
Renault Sport F1s CEO, Cyril Abiteboul.
Copyright Renault F1
"Siden 2015 er vores chefer stoppet med at læse, hvad Christian Horner siger om os," sagde han.
"Det står helt klart, at vi ikke har noget at gøre med dem længere. Den beslutning er truffet.”
"De vil have, at deres motorpartner skal betale en hel***** masse penge for at få deres produkt om bord, og jeg ønsker dem held og lykke. Jeg har ikke andet at sige," lød det kategorisk fra Abiteboul.
Fra næste sæson skifter Red Bull til motorenheder (Power Units), fra Honda og følger dermed i søsterteamet Toro Rossos fodspor. Data fra de japanske enheder analyseres i øjeblikket indgående af Red Bulls teknikere.