Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 27/9 2021 klokken 08:09
Når man ser på DHL Pitstop Awards over de seneste 3-4 år, er det tydeligt at ingen er bedre til at sætte 4 nye sutter på en Formel 1-bil, end Red Bull.
Men nu er der indført nye regler omkring pitstop, som følge af for mange fejl hos de andre hold, der har forsøgt at følge med Red Bull.
Det betyder at mekanikeren med hjulnøglen skal melde klar til mekanikeren med liften, frem for blot at trykke på en klar knap.
Det betyder, at det kan være svært at se manden, man skal kommunikere med, når der er så mange omkring bilen, hvilket igen betyder at Red Bull i de seneste løb har haft to meget lange pitstop, angiveligt uden grund.
Det vil holdet nu arbejde på at få løst, primært ved igen at få analyseret deres pitstop til bunds og måske ændre på hvordan folk står placeret og hvem det er, som mekanikeren ved hjulet, skal kommunikere med.
Red Bull forventer at have løst deres udfordring, allerede inden næste løb.