Miamis GP: 2. frie træning

Efter at Mercedes, noget overraskende, sikrede sig de hurtigste tider i den 1. frie træning, viste anden træning et mere normalt billede, hvis man lige så bort fra løbssimuleringerne, hvor HAAS pludselig var blandt de hurtigste.

Miamis GP . Copyright Haas F1 - LAT Photo

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 6/5 2023 klokken 16:05

Med lige under 10 minutter tilbage af fredagens anden træning, satte Charles Leclerc sin Ferrari i vægen, hvilket udløste et rødt flag, da han havde beskadiget Techpro barrieren.

Leclerc var ellers hurtig på bybanen i Miami, hvor han på tidspunktet for sit uheld, lå nummer 3, lidt overraskende lige efter Sainz i den anden Ferrari, men ikke overraskende efter Max Verstappen, der fik mulighed for at åbne mere op for Red Bull raceren, i den anden træning.

Sidste weekends vinder, Sergio Perez, havde sat sin bil ind på pladsen lige efter Ferrarierne, på P4.

Aston Martin og især Fernando Alonso, så ud til igen at være med fremme, med spanieren oppe som nummer 5, men det var noget overraskende, at det var Lando Norris i McLaren, der så rimelig hurtig ud på P6.

Hos HAAS så det ganske fornuftigt ud, især for Kevin Magnussen, efter Hülkenberg havde sikret sig den hurtigste tid af de to i første frie træning, var det Magnussen der var klart hurtigst, også når de testede løbssimulering, hvor Kevin faktisk var i top 3.

Hos Mercedes, var anden træning noget af en kold spand vand i hovedet, da de roede rundt nede som nummer 7 og 15, med 1. frie trænings hurtigste mand, George Russell, som den langsomste af de to.

Modsat var Alexander Albon i Williams, endnu engang en glad mand, da han satte sin bil ind på P10. Saegang i den anden Williams, sluttede dog sidst af alle.

Tilbage til HAAS, så ser det rimeligt lovende ud for dem i forhold til løbet, men kvalifikationen kan se udfordrende ud igen.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Max Verstappen Red Bull Racing
P
1:27.930 + 0.000 23
2. Carlos Sainz Jr. Ferrari
P
1:28.315 + 0.385 26
3. Charles Leclerc Ferrari
P
1:28.398 + 0.468 20
4. Sergio Perez Red Bull Racing
P
1:28.419 + 0.489 24
5. Fernando Alonso Aston Martin F1 Team
P
1:28.660 + 0.730 25
6. Lando Norris McLaren
P
1:28.741 + 0.811 24
7. Lewis Hamilton Mercedes AMG
P
1:28.858 + 0.928 23
8. Lance Stroll Aston Martin F1 Team
P
1:28.930 + 1.000 23
9. Esteban Ocon Alpine F1
P
1:28.937 + 1.007 25
10. Alexander Albon Williams
P
1:29.046 + 1.116 26
11. Pierre Gasly Alpine F1
P
1:29.098 + 1.168 22
12. Kevin Magnussen Haas F1 Team
P
1:29.171 + 1.241 22
15. George Russell Mercedes AMG
P
1:29.216 + 1.286 21
16. Oscar Piastri McLaren
P
1:29.339 + 1.409 24
17. Nico Hülkenberg Haas F1 Team
P
1:29.393 + 1.463 22
18. Yuki Tsunoda Scuderia AlphaTauri
P
1:29.613 + 1.683 25
19. Nyck de Vries Scuderia AlphaTauri
P
1:29.928 + 1.998 25
20. Logan Sargeant Williams
P
1:30.038 + 2.108 27
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Steiner-advarsel til Kevin: Du får fem løb F1 forlænger med Pirelli »