Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 8/8 2018 klokken 11:08
"Vores nuværende racer har vist sig at være rigtig god, og vi ligger nu solidt i midt-feltet," udtaler Günther Steiner.
"Der er mange nye aerodynamiske regler til 2019, så hvis vi ikke vil falde for langt tilbage, bliver vi nødt til at skifte fokus nu," kom det yderligere fra ham.
"Vi har nogle mindre opdateringer på vej til vores nuværende racer, men tiden i vindtunnelen bliver nu udelukkende brugt på 2019-raceren."
Truslen bagfra mod HAAS ser også ud til at kunne klares, mens det samtidig ser ud som en svær opgave at fange Renault, der har et budget, som er mere end 4 gange så stort HAAS’.
Williams og McLaren er nærmest i opløsning, hvilket betyder at de næppe vil blive en trussel for HAAS, mens Toro Rosso officielt bliver ofret for at sikre Red Bull det bedst mulige afsæt med Honda-motorer i 2019.
Force India kan blive en trussel, men efter en nær konkurs, kan det være at også de vil halte lidt bagefter resten af sæsonen.
Så at skifte fokus nu til 2019-raceren ser ud til at være optimal timing.