Haas boss: Vi vil være langsomst i Bahrain

Hvis man håber, at Haas får en betydeligt bedre bil i 2024 end i 2023, så skal man ikke forvente nogen mirakler i Bahrain, lyder det fra Ayao Komatsu, som samtidig kommer ind på målet for 2024-sæsonen.

Ayao Komatsu, teamchef hos Haas F1 . Copyright Haas F1

Af: Andreas Hansen (ah@bmf1.dk) d. 30/1 2024 klokken 09:01

2023-sæsonen var på mange måder en fiasko for Haas, der sluttede sidst i konstruktørmesterskabet. Det betød en fyring af Günther Steiner, og ejeren Gene Haas er ikke længere tilfreds med at rode rundt i bunden af feltet.

Haas’ nye teamchef, Ayao Komatsu, forventer dog ingen mirakler i Bahrain og kommer med en meget realistisk forventning til sæsonens første løb.

”Jeg tror, at den bil vi kommer med i Bahrain, stadig er i bunden,” siger Ayao Komatsu til formu1a.uno.

Som vi tidligere har skrevet på BMF1.dk, så har fyringen af Günther Steiner og hele balladen efterfølgende sat sit præg 2024-bilen hos Haas, fordi de allerede er bagud.

Ayao Komatsu er derfor realistisk, når det kommer til spørgsmålet om, hvad målet med 2024-sæsonen er.

”Ottendepladsen er målet for 2024. Vi var sidst i 2023, så vi skal slå to andre teams. Når vi kigger på teamets nuværende position, så har vi ikke det, som vi skal bruge.”

Forud for 2023-sæsonen sagde Günther Steiner, at man forventede at ramme budgetloftet hos Haas i 2023. Derfor skal Haas i højere grad have fokus på at bruge pengene fornuftigt fremfor at smide flere penge i kassen.

Der er nok at tage fat på for Haas i 2024, og med Gene Haas’ udmeldinger, så er teamet i endnu højere grad presset til at levere for ikke at slutte sidst i 2024.

OM SKRIBENTEN

Andreas fra BMF1 Andreas er studerende på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i Aarhus.

RELATEREDE NYHEDER