Denne sæson har måske ikke været fyldt med helt så meget drama på banen, som man har kunne ønske sig. Det er nemlig Mercedes som er løbet med det meste, som de har gjort i en del år nu. Uden for banen har der dog været en masse drama, fordi FIA har forsøgt på at stramme op på nogle regler, hvilket ikke er faldet i god jord hos holdene. En af de regler er, at man ikke må køre uden for banen, hvor FIA har forsøgt sig med sensorer i banerne, for at nappe dem som ikke kan holde sig inden for de hvide linjer.
Nico Hülkenberg
Copyright Force India
Den regel blev nogle af holdene så trætte af, at de begyndte at arbejde for, at få alle regler omkring track limits fjernet fra reglementet, men det ville være et skidt signal at sende mener Force Indias teamchef Bob Fernley.
"Det er et forkert signal at sende, hvis man går med til at fjerne dem helt. Der må være en mere elegant måde, at nå til enighed på, fordi vi må ikke glemme at Formel 1 handler om præcision. Det er jo ikke rallycross vi deltager i. Der findes så meget teknologi, så der må simpelthen kunne findes en anden løsning," udtaler Fernley.
Max Verstappen
Copyright Red Bull Photofiles
Nu skal det så lige siges, at rallycross kræver naturligvis også præcision, så det Fernley mener er at der er større frihed med, hvilke linjer man tager. Men Bob Fernley kan have helt ret i det han siger, fordi dropper man reglerne for banegrænser osv. hvad bliver så det næste? Skal kørerne have lov til at køre hinanden af banen og skal alle baner med naturlige barriere så fjernes? Går man med på den her stopper det jo aldrig, så FIA burde måske snart begynde at stå fast på deres beslutninger, fordi det skader at de bliver ved med at omstøde deres beslutninger.