Englands GP Kvalifikationen LIVE - Hamilton på pole

VI er nået til 10. F1 GP på 2017 sæsonen, og nu skal vi finde ud af, hvem der starter forrest i morgen. Mercedes og Ferrari dominerede den 3. træning tidligere i dag, med Bottas hurtigst.

Kvalifikation LIVE. . Copyright Bil Magasinet BMF1

Af: Allan Nicolaisen (ani@bmf1.dk) d. 15/7 2017 klokken 13:07

Det er halvkoldt op det regner over Silverstone, dette kan have indflydelse på dagens kvalifikation.Den rigitge taktik kan sikre en god kvalifikation.

Banen er 5.891 km lang, i morgen skal der køres 52 omgange.

Kvalifikationsrunde 1 (Q1)

Så er de grønne lamper tændt, bilerne er ude og teste forskellige dæk, nogle på inter andre prøver chancen for Super Soft.

Kørerne på banen, melder om det er meget glat.

Lewis Hammilton for melding om, at banen kan tøre op i slutningen af Q1.

Ricciardo må udgå af kvalifikationen, han holder i sektor 2, han melder i radioen, at det er turboen.
Rødt flag! Sesionen er afbrudt 10 minutter igen.

Ricciardo har lige nu sat hurtigste tid, Ericsson, Wehrlein, Palmer, Magnussen og Stroll, er i farezonen

Kvalifikationen er genoptaget efter få minutters pause, mens Ricciardo's bil blev skubbet af banen.

Imellem tiden er regnen aftaget en lille smule.

Kimi Raikonnen får melding i radionen, at der 3-4 minutters regn igen, det kan give 6 minutter kvalifikation uden regn, med lidt held når banen og blive tør, så vi kan få nogle omgange på alm. Soft dæk

Wehrlein og Ericsson har endnu ikke været på banen.

2 minutter igen af Q1, kørerne melder om ingen regn, og problemer med intermediate dæk

Alonso forsøger med tørvejrsdæk, vil satsningen bære frugt?

Q1 - Alonso hurtigst

Elimineret:
Stroll
Magnussen
Wehrlein
Ericsson
Ricciardo

15 biler er tilbage, Q2 starter lige om lidt

Kvalifikationsrunde 2 (Q2)

Q2 er sat igang, de fleste biler er tidligt ude, alle på tørvejrs dæk

Der er melding om 5-10 minutters tørvejr, det kan ende med en Q3 i regnvejr.

Bottas som den eneste ude på Soft dækket, han har lige nu 8. hurtigste tid, alle andre er på Super Soft

8 minutter igen af Q2, Palmer, Massa, Kvyat og Saintz i fare zonen.
Bottas har lige sat hurtigste tid på Soft dækket.

5 min igen Carlos Saintz fra Toro Rosso, har endnu ikke sat en tid

1 min igen af Q2 alle bilerne er på banen, Bottas stadig som den eneste på Soft dæk.

Q2 - Hammilton hurtigst

Elimineret er:
Palmer
Kvyat
Alonso
Saintz
Massa

Kvalifikationsrunde 3 (Q3)

Der er risiko for mere regn, alle bilerne er tidligt ude på banen.

7 minutter igen, stillingen lige nu

Hamilton
Vettel
Bottas
Raikkonen
Verstappen
Hulkenberg
Perez
Ocon
Grosjean
Vondoorne

2 minutter igen, alle biler så småt på vej ud til sidste flyvende omgang. Der er endnu ikke meldt om mere regn.

Så er det ternetflag ude, lige Hammilton hurtigst, men kan han holde det?

Hammilton Hurtigst 1.26.600, med Vettel og Raikonen lige efter.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Omg
1. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team
SS
1:26.600 25
2. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari
SS
1:27.147 25
3. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari
SS
1:27.356 23
4. Valtteri Bottas Mercedes-AMG Petronas F1 Team
SS
1:27.376 26
5. Max Verstappen Oracle Red Bull Racing
SS
1:28.130 23
9. Stoffel Vandoorne McLaren Formula 1 Team
SS
1:29.418 24
10. Romain Grosjean Moneygram Haas F1 Team
SS
1:29.549 26
13. Fernando Alonso McLaren Formula 1 Team
SS
1:30.600 17
15. Felipe Massa Williams Racing
SS
1:31.482 21
16. Lance Stroll Williams Racing
I
1:42.573 11
17. Kevin Magnussen Moneygram Haas F1 Team
I
1:42.577 11
20. Daniel Ricciardo Oracle Red Bull Racing
I
1:42.966 4
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Placeringsstraffe på vej til Bottas, Ricciardo og Sainz til Renault? »