Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 7/11 2014 klokken 14:11
Daniel Juncadella fik chancen for at vise sit værd i Force Indias ene racer, hvilket sagt på en diplomatisk måde ikke gik særlig godt.
Han sluttede sin første Formel 1 træning af med at placere Force India raceren godt og grundigt inde i dækbarrieren, hvilket fik det røde flag frem, mens bilen blev bugseret væk.
Daniel Juncadella slap selv fra uheldet uden andre skrammer end dem på stoltheden. Han sluttede med en tid i den kedelige ende, nede som nummer 16, men nåede dog at blive noteret for 17 omgange.
For Max Verstappen i Toro Rosso, gik det væsentligt anderledes.
Den unge teenager var flere gange oppe blandt de absolut hurtigste og sluttede den første træning af med en yderst respektabel 6. plads. Hurtigere end Magnussen, der placerede sig ind på 9. pladsen.
For McLaren var det en udfordrende dag. Heldigvis ikke så meget for Kevin Magnussen, men Jenson Button fik kun kørt installationsomgangen, inden problemerne meldte sig for ham.
McLaren har meldt ud på Twitter, at de var meget tilfredse med Kevins indsats, hvor han formåede at hive mange gode data ind til holdet.
Samtidig meldte de ud, at Buttons problemer var elektriske grimlings, som de håber på at have styr på inden 2. træning.
I front var det Nico Rosberg, der tog teten, dog kun et par tiendedele sekund foran Hamilton i den anden Mercedes.
Kvyat viste, at Toro Rosso raceren bestemt fungerer godt her sidst på sæsonen, da han satte sin bil ind som nummer 3. Dog var han omkring 1 sekund efter Rosberg.
Med en hundrededel sekund op til Kvyat satte Alonso sin Ferrari ind på 5. hurtigste tid, efter at Kimi Räikkönen faktisk havde været den hurtigste af de to Ferrari piloter gennem størstedelen af træningen. Kimi sluttede som nummer 8, lige foran Kevin.
Hos Williams var det to gange Felipe der kørte, med den erfarne Massa som den absolut hurtigste af de to. Der var omkring 7 tiendedele sekund mellem de to, hvilket var afstanden fra 5. hurtigste til plads 12.
Hverken Button eller Gutiérrez blev noteret for en tid.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)