Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 27/5 2014 klokken 09:05
Vettel har de seneste sæsoner været forskånet for uheld og ustabilitet med sin racer, mens Mark Webber ofte havde problemer især med elektronikken.
Der var mange teorier om, at Webbers problemer skyldtes hans højde og det faktum, at han var tungere end Vettel, hvilket fik mange til at tro at Ricciardo, der er bredere i sin struktur, ville overtage disse problemer.
Det har så vist sig, at det er Vettel, der har overtaget alle de problemer, Webber før havde, hvilket har sendt ham ud i en ond spiral, hvor han mister mere og mere tillid til Red Bull raceren, hvilket gør ham langsommere.
I Monaco var det Turbo boost der sendte ham ud af løbet, mens han havde ERS problemer under kvalifikationen, og det har fået Vettel til at blive mere frustreret, end vi nogensinde tidligere har set ham.
”Kom nu, drenge,” meldte han tilbage til pitten, da han mistede turbo trykket. ”En turbomotor uden turbotryk, er ikke en turbomotor,” kom det efterfølgende fra ham.
Samtidig viste Daniel Ricciardo endnu engang, at Red Bull har bygget en bil, der er tæt på at være konkurrencedygtig med de dominerende racere fra Mercedes, hvilket ikke ligefrem hjælper Vettel til at holde modet oppe, når han oplever fejl på fejl.
”Det er hele tiden noget forskelligt, der går galt, men det kan vel ikke blive ved for altid,” kom det yderligere fra ham efter løbet.
Niki Lauda kommenterede Vettels uheld med dette: ”Disse ting sker, når et hold prøver for hårdt på at komme tilbage, det er bare uheldigt, at det hele tiden er Vettel, det går ud over.”