• Forside

Williams indrømmer krise

Efter at have sluttet på sidstepladsen i det amerikanske Grand Prix, er det tid til selvransagelse hos Williams. Man har længe ment, at Cosworth motoren var en del af problemet hos briterne.

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 5/7 2006 klokken 06:07

Enten brænder Cosworth V8 motoren sammen eller også er den ikke hurtig nok, hvis den skal holde et helt Grand Prix. Det så vi, da både Red Bull Ferrari og Scuderia Toro Rosso Cosworth V10 sluttede foran Williams raceren.

Dækkene kan heller ikke bruges som undskyldning, for Williams kører i år på de japanske Bridgestone dæk, og dette dækmærke var det bedste i USA.


Mark Webber udgik tidligt på Indianapolis. Nico Rosberg sluttede som den sidste af de gennemførte kørere

Sam Michael, Williams’ tekniske direktør udtalte til Eurosport, at man nu må se ind ad i teamet for at få løst problemerne.

”Det, at vi ikke har nogen fabrikspartner, har ramt os hårdt, men det burde ikke betyde, at vi ikke kan komme i pointene. Det kan man ikke beskylde en fabraikspartner for. Det vil være en ret dårlig undskyldning.”

Det er specielt aerodynamikken på FW28 bilen, der skal optimeres. Det ved de godt hos Williams, og det er en af de ting som holdet vil arbejde på, mens de tester på Jerez banen.

”Vi er ikke specielt stærke på en del baner, men det arbejder vi på, så vi kan komme videre.”

RELATEREDE NYHEDER