USA’s GP 2. frie – Vettel as usual

Anden træning i USA var mindre kaotisk organisatorisk end første træning, og det gav samme resultat som vi er vant til. Red Bull Racing med Sebastian Vettel hurtigst foran Mark Webber. Træningens store overraskelse var Heikki Kovalainen.

Sebastian Vettel . Copyright Getty Images/Red Bull Racing

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 16/11 2013 klokken 10:11

Det ligner mange andre træningssessioner og alligevel ikke. Red Bull var ikke overraskende hurtigst og bliver efterfulgt af Mercedes’ to kørere.

Overraskelsen fredag var Heikki Kovalainen, der kørte sig ind på plads fem foran holdkammeraten Grosjean og begge Ferrarier, der sluttede længere nede i tabellen.

Sauber var hurtige, og med Esteban Gutierrez på ”hjemmebane” foran Nico Hulkenberg. Sergio Perez var ikke lige så flyvende som hverken Jenson Button eller landsmanden Esteban Gutierrez.

Tiderne fra anden træning kan ses i tabellen til højre på siden.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Sebastian Vettel Oracle Red Bull Racing
P
1:37.305 + 0.000 35
2. Mark Webber Oracle Red Bull Racing
P
1:37.420 + 0.115 37
3. Nico Rosberg Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:37.785 + 0.480 38
4. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:37.958 + 0.653 38
9. Jenson Button McLaren Formula 1 Team
P
1:38.269 + 0.964 34
10. Fernando Alonso Scuderia Ferrari
P
1:38.461 + 1.156 33
12. Felipe Massa Scuderia Ferrari
P
1:38.938 + 1.633 37
13. Sergio Perez McLaren Formula 1 Team
P
1:38.941 + 1.636 31
16. Valtteri Bottas Williams Racing
P
1:39.512 + 2.207 37
18. Pastor Maldonado Williams Racing
P
1:39.784 + 2.479 33
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« USAs GP: 1. frie træning: Alonso hurtigst Omfattende regelændringer på vej? »