Webber får straf for at køre med Alonso

Efter Webbers egen bil brød sammen i slutningen af Singapores GP, fik han et lift af Alonso tilbage til pitten. Det skulle han dog aldrig have gjort - han er nemlig blevet straffet for det.

Alonso og Webber . Copyright Getty Images/Red Bull Racing

Af: Nadia Enevoldsen (ne@bmf1.dk) d. 23/9 2013 klokken 14:09

Alle der så gårsdagens løb fik sig en smule underholdning i at se Webber sidde med på Alonsos bil på omgangen ind til pitten efter løbet.

For selve hændelsen har han kun fået en reprimande, der lyder på, at man altså ikke må gå ind på banen uden tilladelse fra sikkerhedsvagterne, og det er i sig selv ikke så slemt.

Problemet for Webber er, at det er hans tredje reprimande i år, hvilket skaffer ham en 10-placerings straf til næste løb i Korea, d. 6. oktober.

Webber var dog ikke den eneste, der fik en reprimande til løbet: Alonso fik en for at have givet Webber et lift og derved sætte en anden kører i fare, og også Lotus har fået en, da et af teamets medlemmer ikke have hjelm på under Grosjeans ene pit stop.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.

P. Grid Kører Team Dæk Tid Stop Point
1. 1. Sebastian Vettel Oracle Red Bull Racing
P
1T59:13.132 2 25
2. 7. Fernando Alonso Scuderia Ferrari
P
1T59:45.732 2 18
4. 2. Nico Rosberg Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
2T00:04.232 2 12
5. 5. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
2T00:06.232 2 10
6. 6. Felipe Massa Scuderia Ferrari
P
2T00:16.932 3 8
7. 8. Jenson Button McLaren Formula 1 Team
P
2T00:36.432 2 6
8. 14. Sergio Perez McLaren Formula 1 Team
P
2T00:36.932 2 4
11. 18. Pastor Maldonado Williams Racing
P
2T00:41.532 3 0
13. 16. Valtteri Bottas Williams Racing
P
1T59:23.148 3 0
15. 4. Mark Webber Oracle Red Bull Racing
P
60 omg. 2 0
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Løbsresumé, Singapores GP: Vettel vinder Alonso uden hold i 2014 »