Hollænder til Caterham

Da Narain Karthikeyan blev bekræftet hos HRT røg den sidste mulighed for den hollandske kører, Giedo van der Garde, for at få et løbssæde. Dagen efter bliver han nu bekræftet som Caterham F1 Team’s officielle reservekører.

Giedo van der Garde hos Caterham . Copyright Caterham F1 Team

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 4/2 2012 klokken 10:02

Giedo van der Garde håbede, at han med hans sponsorbagland kunne have sikret sig det sidste sæde hos HRT, men det gik som du kunne læse på BMF1 i stedet til inderen Narain Karthikeyan, der i kontinuitetens tegn fik en ny kontrakt.

Nu er den hollandske kører i stedet hyret som reservekører hos Caterham F1, hvor han både får nogle pre-sæsontest, men også er sikret et par af de eftertragtede frie fredagstræninger i løbet af sæsonen.

Her kommer udvalgte kommentarer fra den udvalgte pressemeddelelse.

Tony Fernandes, Caterham F1 teamchef:

“Vi er glade for at byde Giedo velkommen til vores familie som reservekører. Hans præstationer i GP2, specielt i 2011 gjorde Giedo til en af motorsportens lysende stjerner, og at sikre ham som reservekører er et virkeligt kup for vores hold.”

Giedo van der Garde får støbt sæde hos Caterham. Den hurtige læser ser, at han stadig har sin Barwa Addax-kørerdragt på. Giedos 2011-holdkammerat Charles Pic starter som løbskører for Marussia F1 i år.
Copyright Caterham F1 Team


Giedo van der Garde:

”Jeg er meget glad for at blive en del af Caterham F1 Team-familien i dag, og jeg er meget spændt på det næste skridt i min karriere indenfor Formel 1.”

“Det er stort for Holland, at vi igen har en hollandsk kører forbundet til Formel 1. At være den eneste hollandske kører nu er godt for sporten I Holland, hvor interessen har været nedadgående siden Verstappen-årene. Jeg håber dog, at jeg kan generere samme begejstring for mit land, og virkelig bringe Formel 1 tilbage til dem.”

Sædet som Caterham F1’s officielle reservekører var ellers rygtet til Vitaly Petrov. Samtidig har Caterham stadig fingre i amerikaneren Alexander Rossi.
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Force India VJM-05 (ekstra galleri) Formel 1-kontrakter er værdiløse »