I 2011 fik Williams kun 5 points. Ikke meget for et hold der har været vandt til at tage mesterskaber, eller i det mindste kæmpe med om dem.
Williams har tidligere renset deres kørere, Barrichello og Maldonaldo, for skyld i tragedien, og anerkender at bilen de lavede, simpelthen ikke var god nok.
Williams’ Adam Parr mener dog at det vender nu, og forklarer også hans begrundelse for at mene det.
”I realiteten har vi været et midterhold i årevis, og hvis man falder ind i en sovepude der, behøver man ikke gøre meget før det ender som det gjorde. Vi har nu indset at vores nuværende niveau er for dårligt og at vi må gøre noget radikalt for at rette op på det.
Kamp i den bagerste del af feltet Copyright Williams F1
I den omvæltning har vi hyret Mike Coughlan som teknisk chef og Mark Gillan til chef for ingeniørerne samt udpeget Jason Sommerville til at være ny chef for den aerodynamiske afdeling. De har alle nogle nye og friske ideer til os,” fortæller Parr.
”Vi kender vores svagheder, og vi ved hvad vi skal gøre for at rette op på dem,” insisterer han og fortsætter:” Det næste spørgsmål er, om vi har folkene til at opnå de ønskede forbedringer, og det har vi så absolut. Vi havde helt ærligt behov for friske øjne til at kigge på alt det grimme der gemte sig under gulvtæpperne. Jeg har selv været her i 5 år, og man vender sig til en rutine, og lærer at acceptere ting man ikke burde acceptere. Vi har nu lært at det aldrig må ske,” slutter Adam Parr