Når man nu skal skrive denne sidste dagen derpå, her på BMF1.dk, kunne man få lyst til at skrive et tilbageblik over hele sæsonen, men det må I vente med til en anden gang, når vi har sunket de sidste indtryk og haft tid til at gennemgå alle resultater.
Når det så er sagt, var det igen Sebastian Vettel der var på pole i Brasilien, hvilket nærmest har været reglen gennem hele sæsonen. Han er nu også noteret som den med flest første startplaceringer i en sæson, hvilket er en fantastisk bedrift, uanset at han har været at finde i den bedste bil det meste af sæsonen.
The Pole man
Men problemer med gearkassen under søndagens Brasilianske Grand Prix, betød at han måtte tage lidt af farten og således også opgive førstepladsen, der meget belejligt tilfaldt holdkammerart Mark Webber, der har haft en svær sæson, hvor han er blevet sat godt og grundigt i skyggen af sin unge holdkammerart.
Om det var en måde at forære Webber sejren på, uden det skulle være for åbentlyst, eller om der virkelig var problemer, kan vi kun gætte om, en ting er dog sikker, Hamilton havde større problemer med sin gearkasse.
Movember støttes af Vettel
Under løbet var Felipe Massa en enkelt gang i front, da han blev ude en del omgange mere end de øvrige, men lige lidt hjalp det for brasilianeren, der helt klart havde håbet på et bedre slutresultat på hjemmebanen. Men i stil med Alonso, havde han bare ikke materiellet eller talentet til at gøre det bedre.
Ferrari fejre 10 år med Massa
Alonså så længe ud til at kunne true Vettel, hvis man vel at mærke troede på gearkasse problemet, men da det begyndte at skærpe til, tabte Ferrarien tempoet mens Jenson Button i McLaren raceren virkelig fik sat tempo på, hvilket betød at Alonso mistede tredjepladsen. Ikke kun i løbet men også i mesterskabet, da Webber med sejren formåede at komme forbi spanieren.
Lewis Hamilton ville uden tvivl også have haft god mulighed for at komme forbi de to Ferrarier, hvis altså gearkassen havde gear nok. Sur måde at slutte sæsonen på, men udmeldingen fra pitten lød på, at han ikke kunne gøre noget for at skåne kassen, som Vettel ellers fik oplyst at han skulle gøre, hvorfor de bare måtte krydse fingre for at han kunne holde til mål.
For de tre brasilianske kørere i feltet, var dette løb ikke ligefrem det bedste.
Rubens Barrichello, som angiveligt kørte sit sidste Formel 1 løb, lå og roede rundt nede i den kedelige ende af feltet i Williams raceren, mens Massa som tidligere nævnt, ikke var hurtig nok til at følge med de bedste, men hurtigere end midt feltet, hvilket efterlod ham i midten af ingenting.
Bruno Senna ville dog gerne vise, at han er en mand vi fortsat vil finde i Formel 1 feltet, men et virkelig ringe forsvar på sin placering, overfor den erfarne Michael Schumacher, kostede ham aerodynamik på Renaulten og ikke mindst en tur gennem pitten.
Schumacher der punkterede ved den klodsede kollision, røg helt ned bagerst i feltet, men formåede dog at komme forbi Senna senere, hvilket denne gang gik noget bedre. Surt at Bruno Senna skulle klodse sådan i det, da tyskeren helt klart var på vej godt frem.
The Winning team Red Bull
Mest overraskende var det dog at se hvor godt de to Force India racere klarede sig. Især Sutil viste sig rigtigt godt kørende. Vi må så håbe at Force India formår at holde tempoet oppe over vinterpausen, selvom hovedsponsoren King Fisher er i store økonomiske vanskeligheder.
Min personlige Hot or Not liste ser således ud:
Sådan skal det se ud
HOT
Mark Webber. Det er fantastisk at se ham vinde og vise sin glæde ved det på podiet.
Jenson Button. Han er blevet bedrer og bedre for hvert løb, Red Bull var bare for gode i denne weekend.
Sebastian Vettel, der i en angivelig stresset situation, husker sin Formel 1 historie ved at melde ind at han følte sig som Ayrton Senna i 1991, hvor han godt nok vandt brasiliens GP med kun 2 gear.
NOT
Bruno Senna, for at skuffe hjemmepublikum totalt, ved at kollidere med Schumacher på en åbenlys klodset måde.
Red Bulls Christian Horner, for at minde Webber om, at han ikke behøver sikre sig hurtigste omgang på næstsidste omgang (hvilket han så gjorde bedre på sidste). Lad dog manden.
Virgin Racing, for at fuldende deres fald (hvis det var planen skulle de måske på HOT) ved at lave en så ringe racer at selv HRT nu er forbi.