Trullis sidste sæson?

Jarno Trulli meldte sidste år ud, at 2011 kunne blive hans sidste år i Formel 1, hvis ikke Team Lotus forbedrede sig. Et år i bagerste del af feltet er nok for den italienske kører, nu er han i gang med år nummer to.

Jarno Trulli . Copyright Lotus Racing

Af: Michael Ewert (mew@bmf1.dk) d. 29/6 2011 klokken 08:06

Derfor har Jarno Trulli nu været ude og melde ud, at 2011 kan blive hans sidste år i Formel 1.

Grunden til, at Jarno Trulli normalt taber til Heikki Kovalainen i weekenden skyldes ifølge italieneren selv, at Lotus ikke har ordentlig styr på deres power-steering.

Det fortæller veteranen med 15 sæsoner under sig til den italienske avis ’La Gazzetta dello Sport’:

”Derfor (power-steering) er Kovalainen hurtigere end mig. Det er ikke gode tider. Efter 2010 forventede jeg, at vi ville kæmpe i midterfeltet, men vi er stadig bagerst i gang med at opbygge erfaring som hold.”

Heikki og Jarno
Copyright Team Lotus


”Jeg ønsker at se, hvordan tingene udvikler sig. Det er hårdt ikke at kæmpe om de høje placeringer længere. Jeg kan se mig omkring og forlade F1, uden at forlade racing.”

Historier om at Jarno Trulli ville være interesseret i at deltage i Le Mans-løbet brød ud under Le Mans-ugen, og er ikke noget Jarno afviser, bare ikke nu.

”Men jeg tænker ikke på det nu. Jeg ønsker at forblive klar i hovedet. Så får vi at se.”

Team Lotus
Copyright Team Lotus


Til næste år kommer FIA med et World Endurance-mesterskab, og en af deltagerne i denne klasse er Rebellion-holdet, der kører med en Toyota-motor bygget af de samme folk, som Jarno kørte for i mange år.

Jarnos chef, Tony Fernandes, vil dog ikke af med den italienske kører.

”Han bringer noget, som mange folk ikke ser – en masse erfaring til udviklingen af bilen.”

Skulle Jarno Trulli forlade Lotus, så er det ikke fordi holdet mangler kørere til at tage over.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« McLaren for defensive Pirelli ønsker kvalifikationsændringer »