Kinas GP. 2. frie træning. Vettel hurtigst

Som efter første træning, var det Red Bulls Sebastian Vettel, der var hurtigste and under anden træning. Anden træning var dog på ingen måde så suveræn som den første for Red Bull, der kun var lige under to tiendedele sekund hurtigere end Hamilton i McLaren.

Vettel-fingeren er blevet dobbelt . Copyright Getty Images/Red Bull Racing

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 15/4 2011 klokken 12:04

Efter den første træning kunne man godt være lidt bekymret for, at Red Bull og Shanghai banen bare passede for godt sammen, da de to røde tyre var markant hurtigere end resten af feltet.

Men heldigvis for spændingen, viste anden træning ikke helt de samme overlegne takter, selvom Vettel endnu engang var banens hurtigste mand, denne gang ver han dog kun 0,166 sekund hurtigere end Lewis Hamilton i McLaren.

Mark Webber i den anden Red Bull, kørte en noget anderledes træning, hvilket angiveligt ikke stilede mod at være hurtigt, men mere testarbejde, hvilket sendte australieren helt ned på en 10. plads, okring 1,6 sekund langsommere end Vettel.

Begge de to McLaren kørere klarede sig derimod godt, med kun en tiendedel sekund ellem Hamilton og Button på 3. pladsen.

Mercedes GP, der lå meget langt nede under den første træning, så ud til at have fundet en langt bedre balance, hvilket resulterede i en fjerde og femte plads til de to kørere, med Nico Rosberg son den hurtigste af de to.

Ferrari der brugte en del tid på at teste nye komponenter under den første træning, havde ikke så god en anden træning.

Massa klarede sig rigeligt, med at komme ind som nummer 6, mens Alonso fortsat havde problemer ed bilen. Denne gang var der så tale om hydrauliske problemer for spanieren, der sluttede nede som nummer 14.

Nick Heidfelds uheld under første træning var ikke så slemt, så han var på banen igen fra starten af denne anden træning. Men igen var tyskeren ikke gode venner med sving 2, hvor han kørte af og smadrede frontvingen igen.

Heidfeld kom dog tilbage til pitten og fik fikset bilen godt nok til at slutte med dagens 8. hurtigste tid. Det lover godt for Renault, der har fået to tredjepladser i år. Petrov sluttede som nummer 9.

HRT var endnu engang hurtigere end Virgin på banen, hvilket ser ganske lovende ud.

Tiderne kan du se her:
Plac kører Hold Tid
1 S Vettel (GER) Red Bull 1'37.688
2 LC Hamilton (GBR) McLaren 1'37.854
3 J Button (GBR) McLaren 1'37.935
4 N Rosberg (GER) Mercedes-Benz 1'37.943
5 M Schumacher (GER) Mercedes-Benz 1'38.105
6 F Massa (BRA) Ferrari 1'38.507
7 A Sutil (GER) Force India 1'38.735
8 N Heidfeld (GER) Renault 1'38.805
9 V Petrov (RUS) Renault 1'38.859
10 M Webber (AUS) Red Bull 1'39.327
11 K Kobayashi (JPN) Sauber 1'39.538
12 P Maldonado (VEN) Williams 1'39.667
13 S Buemi (SUI) Toro Rosso 1'39.771
14 F Alonso (ESP) Ferrari 1'39.779
15 J Alguersuari (ESP) Toro Rosso 1'39.828
16 RG Barrichello (BRA) Williams 1'39.925
17 S Perez (MEX) Sauber 1'39.953
18 H Kovalainen (FIN) Lotus 1'40.476
19 J Trulli (ITA) Lotus 1'41.482
20 KRN Karthikeyan (IND) HRT 1'42.902
21 V Liuzzi (ITA) HRT 1'43.850
22 J d'Ambrosio (BEL) Virgin 1'44.008
23 T Glock (GER) Virgin 1'44.747
24 P di Resta (GBR) Force India -

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Sebastian Vettel Oracle Red Bull Racing
P
1:37.688 + 0.000 34
2. Lewis Hamilton McLaren Formula 1 Team
P
1:37.854 + 0.166 22
3. Jenson Button McLaren Formula 1 Team
P
1:37.935 + 0.247 31
4. Nico Rosberg Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:37.943 + 0.255 34
5. Michael Schumacher Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:38.105 + 0.417 29
6. Felipe Massa Scuderia Ferrari
P
1:38.507 + 0.819 36
10. Mark Webber Oracle Red Bull Racing
P
1:39.327 + 1.639 33
12. Pastor Maldonado Williams Racing
P
1:39.667 + 1.979 37
14. Fernando Alonso Scuderia Ferrari
P
1:39.779 + 2.091 17
16. Rubens Barrichello Williams Racing
P
1:39.925 + 2.237 32
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Kinas GP. 1. frie træning. Vettel i front SMS-afstemningen er slut. »