Hispania Racing teamejer, Jose Ramon Rabante, ser lyst på fremtiden. Hans hold skal nok få respekt, og selv om de ikke fik det i Australien, hvor de godt nok fik et bifald, så var det et sarkastisk et første gang en HRT-racer gennemførte en omgang.
Havde man bare haft en budget som Ferrari eller Red Bull Racing. Til den spanske radio ’Cadena Ser’:
”Hvis vi havde budgettet som de andre teams, så ville vi være kommet til den første sæson med 3.000 kilometre under os.
Vitantonio Liuzzi med HRT teamejer Jose Ramon Cabarante
Copyright Motion-Company
”Men, som sidste år, så begyndte vi udviklingen af bilen alt for sent på grund af budgettet. Vi lavede sponsoraftaler, som ikke blev opfyldt.”
HRT havde ellers en aftale med Toyota, men som vi allerede sidste efterår kunne berette på BMF1, så gik handlen i vasken. HRT glemte/nåede ikke at betale de aftalte rater til Toyota, som meget vredt afbrød kontrakten.
”Så vi satte et realistisk mål med budgettet vi har.”
Vitantonio Liuzzi ville have kvalificeret sig til Australiens GP, hvis han havde været lidt mere på banen, siger Jose Ramon Carabante
Copyright Motion-Company
Med et budget på kun 45 mio. euro var det en sejr bare at komme til Australien med en bil. At man måtte modificere F110’s forvinge, da man ikke fik F111's forvinge klar til Australien var bare en lille sejr i en kaotisk weekend.
”Vi kørte 11 omgange med Liuzzi. Hvis han havde kørt 20, så ville han have kvalificeret sig. At kommer indenfor 1.7 sekund uden at presse overhovedet er et mirakel.”
Ved det kommende løb i Malaysia vil HRT have den rigtige forvinge klar, og når vi kommer til Barcelona, så skal vi få at se.
“Det vil være nok til at komme foran Lotus og Virgin. Sidste år var vi værre stedt end nu, og vi endte alligevel foran Virgin to gange, med det dobbelte af vores budget, og efter Lotus, kun på grund af et uheld.”
Er det klædet til den bedste bil blandt de nye hold, der blev trukket af i Barcelona.
Copyright Motion-Company
Til den spanske avis ’Marca’ sagde Jose Ramon Carabante:
”Vi har planlagt en seriøs aerodynamisk pakke til Barcelona, lavet af Geoff Willis.”
”Giv os en chance, det er det eneste vi beder om. Vi vil tage Spaniens navn og gøre det stolt. Men vi ved først hvordan det går, når løbene starter.”
”I år har vi gjort hele bilen selv. Dallara-chassiset sidste år var ikke så holdbar, som den skulle have været og F111 er helt ny.”
Godt at have selvtilliden i orden, men at de med en større aerodynamisk pakke skulle slå Team Lotus og Marussia Virgin Racing, får det til at lyde lidt som en aprilsnar.